خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/14 - 15:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
گودرزی با گلایه شدید نسبت به بی‌توجهی وزارت راه و شهرسازی:

سالانه 40 نفر در جاده الیگودرز-داران در سایه بی‌توجهی وزارت راه کشته می‌شوند/ تکمیل پروژه چهارخطه‌سازی این جاده تنها به 30 میلیارد تومان نیاز دارد

نماینده مردم الیگودرز در مجلس دوازدهم، با انتقاد از بی‌توجهی وزارت راه‌وشهرسازی به تکمیل پروژه حیاتی چهارخطه‌سازی جاده الیگودرز-داران که بیش از 20 سال بلاتکلیف باقی مانده و جان ساکنان این منطقه را به خطر انداخته است افزود: تکمیل این پروژه تنها به 30 میلیارد تومان اعتبارات نیاز دارد.

حمیدرضا گودرزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در انتقاد به عملکرد وزارت راه و شهرسازی پیرامون بهسازی و ایمن‌سازی جاده‌های الیگودرز، گفت: این منطقه 1250 کیلومتر جاده دارد که بخش زیادی از آن در کوهستان قرار دارد یعنی از الیگودرز برای رسیدن به دورترین نقطه حوزه انتخابیه باید با خودرو 6 ساعت مسیر را طی کنیم.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بخش زیادی از مسیر را نیز باید بدون خودرو در جاده خاکی طی کنیم تا به مقصد برسیم بنابراین بهسازی جاده‌های این منطقه یکی از مهمترین موضوعاتی است که در اولویت برنامه‌هایمان قرار دادیم.

وی یادآور شد: قطعا اعتباراتی که به این منطقه تخصیص داده می‌شود باید در حدی باشد که بتوان مشکلات این بخش را رفع کرد و لازم است دولت به وضعیت راه‌های مناطق کمتر توسعه‌یافته توجه ویژه‌ای داشته باشد.

گودرزی در انتقاد به عدم تخصیص اعتبارات لازم به تکمیل پروژه چهارخطه‌سازی جاده الیگودرز– داران، خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه به دلیل کمبود اعتبارات با مشکل مواجه شده است چراکه حتی یک ریال برای تکمیل آن وجود ندارد و متاسفانه مسئولان مربوطه نیز در ارائه اطلاعات در این زمینه با ما صادق نیستند.

وی اظهار کرد: چهارخطه‌سازی جاده الیگودرز– داران از جمله پروژه‌هایی است که در زمان دولت اصلاحات مصوبه گرفته است اما بعد از گذشت بیش از 20 سال به دلیل بی‌توجهی مسئولان وزارت راه و شهرسازی تکمیل نشده است و نتیجه آن کشته شدن سالانه حدود 40 نفر در این مسیر است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، تاکید کرد: اگر تنها 18کیلومتر از این جاده چهار بانده شود میزان کشته‌های ناشی از حوادث ترافیکی در آن به صفر می‌رسد اما متاسفانه برغم پیگیری‌های مستمری که از طریق وزیر راه و شهرسازی و سایر مسئولان مربوطه داشتیم هنوز این پروژه بلاتکلیف باقی مانده است و این در حالی است که تنها با تخصیص 30 میلیارد تومان اعتبارات می‌توان آن را تکمیل کرد و به خسارات جانی و مالی متعدد در این مسیر پایان بخشید./

پایان پیام

  • کد خبر : 381649
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار