خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/13 - 14:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
وحیدی در تشریح بازدید از نمایشگاه نیازهای فن‌آورانه کارخانه لوله گستر اسفراین:

رویکرد اساسی ایده‌‎پردازی باید مبتنی بر نیاز صنعت باشد

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، جهش تولید دانش بنیان را مبتنی بر اصل علمی و تجربی دانست و گفت: رویکرد اساسی ایده پردازی باید مبتنی بر نیاز  صنعت باشد.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح بازدید از نمایشگاه نیازهای فناورانه کارخانه لوله گستر اسفراین و همایش تانای صنعت استان، جهش تولید دانش بنیان را مبتنی بر اصل علمی و تجربی دانست و اظهار کرد: وظیفه این قانون ایجاد اتصال بین مجموعه‌های علمی و صنعتی کشور از جمله مجتمع صنعتی اسفراین، که در یک شبکه بسیار مهم طراحی شده، است.



نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قانون جهش تولید دانش بنیان یعنی شرکت‌ها در یک قالب نیازها و ایده‌های خود را به شرکت‌های دانش بنیان مطرح کنند و از سوی دیگر شرکتهای دانش بنیان توانمندی خود را در اختیار صنعت قرار دهند.



وی ادامه داد: با ایجاد این حلقه بین شرکت‌های دانش بنیان و صنعت می‌توانیم نیازهای داخلی کشور در حوزه صنعت را برطرف کنیم و خرید از کشورهای بیگانه را در این حوزه متوقف سازیم.



وحیدی تصریح کرد: ارتباط بین مجموعه دانش بنیان و صنعت یکی از فرصت‌های ارزشمند و مهم  در حوزه صنعتی کشور است و سبب بی نیاز شدن از  واردات بسیاری از کالاها و تجهیزات به کشور می‌شود.



وی یادآور شد: پروژه تانا به عنوان اولین پروژه در مجموعه شبکه تانا، یعنی شبکه‌ای که می‌تواند توانمندسازی و توسعه حوزه صنعتی کشور را در کنار دانش بنیان‌ها رقم بزند در اسفراین شروع شده است و پروژه‌های بعدی نیز در سطح استان قابلیت انجام دارد.



رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: این ارتباط بین صنعت و مجموعه دانش بنیان می‌تواند با عنایات رهبر معظم انقلاب، در پتروشیمی خراسان و در آلومینای  جاجرم نیز به سرانجام برسد./



پایان پیام

  • کد خبر : 364457
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار