خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/19 - 16:29
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : استان ها
امیر:

روستاهای خوزستان با کمبود معلم خانم مواجه است/ بخشی از سرمایه خوزستان را صرف امکانات رفاهی و آموزشی این استان جنوبی کنید

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس دوازدهم با اشاره به فرسوده بودن فضای آموزشی در مناطق مختلف خوزستان، تاکید کرد: استان خوزستان منطقه‌ای نفت خیزی است که پالایشگاه‌‌های متعددی در دل این سرزمین وجود دارد، به تناسب ثروت و سرمایه‌ای که در خوزستان وجود دارد مسئولان باید تلاش کنند تا مردم از امکانات رفاهی بیشتری بهره‌مند شوند.

محمد امیر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد اولویت‌های قابل پیگیری در حوزه انتخابیه خود، گفت: خوزستان در یک دهه اخیر به لحاظ دستیابی به امکانات در پایین‌تر رتبه جدول قرار دارد و جزء استان‌های کم برخوردار محسوب می‌شود، یکی از دلایل افت تحصیلی و جاماندن کودکان از تحصیل و حتی نرسیدن به رتبه‌های بالای علمی در کمبود امکانات خلاصه می‌شود که این مسئله در سایه مهاجرت نیروهای ماهر و توانمند به استان‌های برخوردار بیشتر دیده می‌شود.

 نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس دوازدهم با بیان اینکه عدم پرداختی مناسب به معلمان در مناطق محروم از دلایل مهاجرت نیروهای آموزشی است، افزود: تفاوت پرداختی در میان معلمان، پزشکان و سایر نیروهای متخصص که در مناطق کم برخوردار با شرایط جوی نامناسب فعالیت می‌کنند باید وجود داشته باشد تا توان و انگیزه لازم برای ماندن و خدمت کردن درآنها ایجاد شود.

امیر با اشاره به فرسوده بودن فضای آموزشی در مناطق مختلف خوزستان، تاکید کرد: استان خوزستان منطقه‌ای نفت خیزی است که پالایشگاه‌‌های متعددی در دل این سرزمین وجود دارد، به تناسب ثروت و سرمایه‌ای که در خوزستان وجود دارد مسئولان باید تلاش کنند تا مردم از امکانات رفاهی بیشتری بهره‌مند شوند. چرا از این استان صنعتی دود آن سهم مردم خوزستان شده است؟

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه فضای آموزشی در استان خوزستان مناسب تحصیل کودکان نیست، گفت: ترک تحصیل و جاماندن کودکان از آموزش به دلیل عدم امکانات مادی مناسب به وفوردیده می‌شود؛ چه بسا این مسئله در دانش آموزان دختران به دلیل شرایط فرهنگی بیش از پسران است.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم تاکید کرد: دولت باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کند و در قبال این همه آلایندگی هوایی، دریایی و زمینی  که در خوزستان است حداقل به آموزش ورود کرده و کمک کند و تفاوت‌هایی را برای معلمان استان در نظر بگیرد تا معلمان متخصص در این مناطق به خصوص در روستاها بمانند.

وی در ادامه افزود: بسیاری از کلاس های درس در روستاها با معلمان مرد اداره می‌شوند که با توجه به حساسیت آداب و رسومی این مناطق به دختران اجازه نمی‌دهند در این مدارس به تحصیل بپردازند، لذا برای ترغیب و استفاده از معلمان خانم باید اولویت‌هایی برای افراد تحصیل‌کرده‌ روستایی در نظر گرفته شود که بومیان همان روستا در مدارس به تدریس بپردازند و دانش آموزان را جذب کنند تا اولیای دانش آموزان احساس امنیت کنند.

وی یادآور شد: وزارت آموزش و پرورش باید تفاوت نگاهی نسبت به بعضی از مدرسه داشته باشد و اختیاراتی را بر عهده استان‌ها قرار دهد تا با توجه به بوم آن منطقه بتوانند تصمیمات صحیحی اتخاذ کنند، در سال ۱۴۰۲ -۱۴۰۳ بسیاری از کلاس‌ها با دانشجویان سال سوم تربیت معلم اداره شدند که بدون هیچ گونه تجربه‌ای و حتی بدون رغبت در کلاس‌ درس حاضر می‌شدند که قطعاً افت تحصیلی را شامل می‌شود.

امیر در پایان تصریح کرد:در واقع ترک تحصیل دانش‌آموزان به دلیل عدم اعطای امتیاز به مدارس در روستاها است، معتقدم اگر دانشجویان تحصیل‌کرده روستا شامل امتیازات آموزش و پرورش بشوند قطعاً در روستاها به خصوص در قسمت خواهران نه تنها منجر به جذب دانش آموزان می شود، بلکه از ترک تحصیل آنان نیز جلوگیری خواهد شد و گام‌های خوبی در این راه برداشته می شود./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 380416
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار