خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/27 - 11:08
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
فاضلی:

خروج سراوان از محرومیت از طریق تامین آب شرب امکانپذیر می‌شود

نماینده مردم سراوان در مجلس، ضمن تشریح نحوه تامین آب در حوزه انتخابیه خود توسط 10 رشته قنات، خروج این منطقه از محرومیت شدید را ازطریق رفع این معضل امکانپذیر دانست.

ملک فاضلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به مشکل تامین آب در حوزه انتخابیه خود، گفت: این حوزه انتخابیه با حدود 520 هزار نفر جمعیت و با 400 کیلومتر مرز مشترک با پاکستان شاید محرومترین منطقه باشد به این دلیل که هم فاصله زیادی تا پایتخت دارد و هم فاقد جاده ارتباطی و آب مناسب است.



نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه در خصوص تامین آب مناسب برای این منطقه برغم پیگیری‌های مکرری که داشته‌ایم تاکنون اقدام مثبتی انجام نشده است و با اینکه در طول سال یک میلیارد متر مکعب آب از طریق رودخانه ماشکید به پاکستان فرستاده می‌شد تدبیری در جهت استفاده بهینه از این میزان آب در قالب آب شرب اندیشیده نشد.



وی تصریح کرد: 10 سال گذشته سدی در ماشکید علیا ساخته شده بود اما متاسفانه کاربری آن اعم از شرب و کشاورزی تعیین نشده بود چرا که اگر قرار بود آب شرب را تعیین کند باید لوله‌کشی می‌شد و اگر کشاورزی بود باید کانال‌کشی می‌شد اما در این مدت آب این سد تبخیر می‌شد، در نهایت با پیگیری‌هایی که در 3 سال گذشته انجام شد و اخیرا هم شدت پیدا کرد از طریق یک خط لوله از مراکز بخش‌ها به بهره‌برداری رسید.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: پایان سد ماشکید سفلی و انتقال آب برای200 هزار نفر جمعیت شهرستان سراوان و بخش‌های تابعه آن از دیگر موضوعاتی است که در حال پیگیری آن هستیم چراکه در شرایط کنونی آب آشامیدنی مورد نیاز مردم این منطقه از سفره قنات تامین می‌شود و این در حالی است که از 20 رشته قنات تعداد 10 قنات این منطقه به طور کامل خشک شده است و هر زمان قنات خشک شود باعث مهاجرت مردم به ویژه افراد توانمند می‌شود بنابراین همیشه محروم باقی می‌ماند مگر اینکه انگیزه ماندگاری ایجاد شود که اولین آن تامین آب شرب است.



عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بنده از رییس‌جمهور و وزیر نیرو درخواست کردم تا گامی اساسی در جهت تامین آب شرب برای این منطقه برداشته شود ضمن اینکه لازم می‌دانم در این رابطه از همکاری تیم آقای محرابیان تشکر کنم./



پایان پیام

  • کد خبر : 371600
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار