خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/08 - 15:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
کریمی:

حساب‌های اصلی شرکت‌های بزرگ به استان مرکزی منتقل شود

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با بیان اینکه ساز و کار انتقال دفاتر و حساب‌های اصلی شرکت‌های بزرگ به استان مرکزی فراهم شود گفت: انتقال حساب‌های شرکت‌های بزرگ استان مرکزی به داخل استان جدی گرفته شود.

به‌گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی اکبر کریمی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: عملکرد خوب دولت در رشد مالیات و شناسایی مودیان جدید مورد تائید بنده و همه مسئولان کشور بوده و امر پسنده‌ای است اما آنچه که باید در خصوص مالیات در کشور دنبال شود که جای تقدیر دارد و دولت در دوسال گذشته برای کاهش مالیات درآمد اشخاص حقوقی را در دو مرحله ۵ درصد و ۲ درصد را کاهش داد، و الان ۷ درصد از ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است.



وی افزود: در ماده ۲۷ لایحه قانون برنامه هفتم پیش بینی شده که سالانه یک درصد بر مالیات بر ارزش افزوده اضافه و یک درصد از مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی کم شود که این یک رویکرد مثبتی است و انتظار داریم دولت این امر را برای کاهش مالیات اشخاص حقوقی و فعالان اقتصادی دنبال کند.



نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه دنیا مالیات را از مصرف دریافت می‌کنند نه از تولید؛ اما سال‌های اخیر دراستان مرکزی مالیات در چند بعد فشار زیادی را به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی که عمدتا مودیان زیر تیغ امور مالیاتی هستند؛ وارد کرده است.



کریمی عنوان کرد: در خصوص مبالغ مصوب درآمدهای مالیاتی در طول چند سال گذشته بیش از رقم ۱۰۰ درصد مصوب، عملکرد داشتیم به طوری که در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۲۷ درصد عملکرد نسبت به رقم مصوب داشته‌ایم که این به مودیان و فعالان اقتصادی موجود فشار وارد می‌کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 367567
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار