خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/09 - 14:05
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : استان ها,هیئت رئیسه
حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری در آیین افتتاح نمایشگاه عکس تالاب میانکاله؛

تدابیر لازم برای حفظ تالاب با ارزش میانکاله صورت گیرد

نایب رییس مجلس در آیین افتتاح نمایشگاه عکس تالاب میانکاله گفت: با توجه به این که تالاب میانکاله زیست گاه پرندگان بوده و در معرض برخی آسیب ها قرار دار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ نمایشگاه عکس تالاب میانکاله امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 با حضور حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: جا دارد از مجمع نمایندگان استان مازندران نسبت به محیط زیست استان بسار حساس هستند، تقدیر و تشکر کنم. حقایق و باید و نباید هایی که در خصوص شبه جزیره زیبای میانکاله مطرح است را به تصویر در افکار عمومی کشیدند تا هم نقاط قوت تقویت شود و از نقاط ضعف جلوگیری شود و روند تخریبی که متاسفانه در تالاب های ما که بحث محیط ریست و گردشگری وجود دارد، پایان بپذیرد.

نایب رییس مجلس ادامه داد: در جاهایی که بحث محیط زیست و گردشگری توامان وجود دارد، در گاهی موارد معارض می شوند. اگر گردشگری تقویت شود گاهی محیط زیست آسیب می بیند و گاهی مواقع بالعکس بنابراین بسیاری از مراکز این چنینی در کشور در مسیر آسیب قرار دارند.

وی اضافه کرد: میانکاله یکی از بهترین نقاط مهم محیط زیستی و زیست گاه پرندگان نادری است که بعضا در کشورمان در معرض انقراض هستند. ما جایی در کشور رقیب میانکاله نداریم که تجمعی از  انواع پرندگان داشته باشد. به این دلیل که برخی از تالاب های ما محیط خشکی لازم را ندارند و برخی از تالاب های ما ممکن است که فضای کامل را که کمتر در دسترس و ردپای انسان در آن باشد که موجودات مختلف احساس امنیت کنند، نداشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری بیان کرد: با توجه به وسعت 68 هزار هکتاری شبه جزیره میانکاله، ترکیبی از تالاب و جزیره و دریا و ارتباطات و طول زیادی که این شبه جزیره دارد، شرایطی را فراهم کرده است که کوچ فصلی پرندگان  و زیست دایمی برخی از پرندگان با توجه به هوای خوب و خوش دارد لذا باید از این ظرفیت استفاده کرد.

نایب رییس مجلس اظهار کرد: اگر از همین ظرفیت استان مازندران در اختیار برخی از کشورهای منطقه بود، کشورشان را به قطب گردشگری تبدیل می کردند لذا دستگاه های ذی ربطی که متصدی امر گردشگری هستند و کسانی که به دنیال محیط زیست می باشند، باید برای جمع کردن این دو نوع بهره برداری تدابیر لازم را بیاندیشند.

وی ادامه داد: با توجه به تغییرات آب و هوایی و رویش برخی علف های هرز و خودرویی که در سطح میانکاله وجود دارد و گاهی بی ملاحظگی برخی از گردشگران، ممکن است آتش سوزی هایی اتفاق بیافتد که باعث فرار پرندگان و آسیب دیدن آنها و از بین رفتن محیط زیست منطقه شود. طبیعی است که باید تلاش لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری گفت: علاوه بر فلامینگو، پرندگان دیگری نیز در این تالاب رفت و آمد دارند که بهرحال باید محیط را برای زیست آنها فراهم کرد. قطعا کاری که هنرمندان انجام دادند، باعث جلب توجه افکار عمومی می شود تا به این موضوع حساسیت لازم را داشته باشند.

نایب رییس مجلس افزود: طی 8 سالی که در مجلس هستیم، شاهد بودیم که نمایندگان استان مازندران نسبت به همه چیز از جمله حفاظت از جنگل، بهره برداری و تمتع مردم از طبیعت، بحث برنج کاران و دفاع از شالیکاران، بحث محیط زیست مازندران و بحث آلوگی در سواحل بسیار حساسیت بوده و در نطق ها از حقوق مردم و طبیعت منطقه دفاع می کردند که من به سهم خودم از این عزیزان تقدیر و  تشکر کرده و آرزوی موفقیت برای این عزیزان دارم./

 

پایان پیام

  • کد خبر : 377746
کلمات کلیدی
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار