خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/30 - 08:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
عبدالهی:

بیمارستان های اهر و هریس با کمبود پزشک متخصص مواجه هستند

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: وضعیت بهداشت و درمان اهر و هریس مطلوب نبوده است و امکانات و تجهیزات پزشکی در این شهرستان ها ناکافی است.

بیت اله عبدالهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به کمبود امکانات پزشکی در حوزه انتخابیه گفت: وضعیت بهداشت و درمان اهر و هریس مطلوب نبوده است و امکانات و تجهیزات پزشکی در این شهرستان ها ناکافی است.

وی افزود: اهر با حدود 130 هزار نفر جمعیت تنها یک بیمارستان دارد که پاسخگو نیست البته پیگیری ها را انجام دادم که بیمارستان دیگری هم ساخته شود اما دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد که اگر این کار انجام شود حدود ده سال زمان ساخت آن طول می کشد و قرار بر این شد که همین بیمارستان فعلی گسترش یاید و به نحوی باشد که حدود 100 تخت به آن اضافه شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بیان کرد: برخی از شهرستان ها با همین جمعیت دو بیمارستان دارند اما اهر تنها یک بیمارستان دارد که آن هم پاسخگوی جمعیت نبوده است و حالا مقرر شده است که بیمارستان توسعه باید.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: قطعا ساخت بیمارستان دوم اهر هم در دستور کار قرار خواهد گرفت اما با توجه صحبت های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی باید یک برنامه بلندمدت و کوتاه مدت طراحی کرد که کوتاه مدت را به گسترش بیمارستان قدیمی اختصاص داد و برای ساخت بیمارستان جدید هم برنامه ای بلندمدت طراحی کرد تا کار ساخت آنها انجام شود.

عبدالهی عنوان کرد: ما در حوزه انتخابیه با کمبود نیروی انسانی مواجهه هستیم و پزشک متخصص در حوزه انتخابیه کم است و همچنین در بسیاری از روستاهای ما خانه بهداشت وجود ندارد.

وی اظهار کرد: وضعیت بهداشت و درمان هریس هم تعریف چندانی ندارد و در این شهرستان هم با کمبود پزشک و امکانات پزشکی مواجهه هستیم لذا امیدواریم که دولت جدید و وزارت بهداشت نگاه ویژه ای داشته باشند تا مشکلات این دو شهرستان برطرف شود. متاسفانه مدیریت بهداشت در اهر بسیار ضعیف است./

پایان پیام

  • کد خبر : 379749
کلمات کلیدی
حمیدرضا اسکندری
خبرنگار

حمیدرضا اسکندری

آخرین اخبار