خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/23 - 11:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
بامری:

بلاتکلیفی معلمان خریدخدمات و حق‌التدریسی سیستان و بلوچستان به اخراجشان منتهی شده است

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس دوازدهم، با بیان اینکه 60درصد معلمان این منطقه خرید خدمات و حق‌التدریسی یا سرباز معلم هستند از عملکرد اداره آموزش و پرورش که بجای رفع بلاتکلیفی این نیروها، اقدام به اخراج آنها کرده است، انتقاد کرد.

رحمدل بامری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه نیروهای خرید خدمات و حق‌التدریسی فعال در استان سیستان و بلوچستان همچنان در بلاتکلیفی قرار دارند، گفت: ما در اواخر فعالیت دولت سیزدهم در نشست با آقای مخبر این موضوع را مطرح کردیم و وی در همان نشست به وزیر آموزش وپرورش دستور داد که نیروهای خرید خدمات و حق‌التدریسی این استان ساماندهی شوند اما متاسفانه هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشد.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج ، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این مشکل نه تنها رفع نشد بلکه اداره آموزش و پرورش این منطقه به بهانه نبود اعتبارات لازم در حال اخراج این نیروها است و این در حالی است که 60درصد معلمان این منطقه خرید خدمات و حق‌التدریسی یا سرباز معلم هستند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، یادآور شد: اگر این نیروها امیدی به دریافت حقوق یا تضمین آینده شغلی خود نداشته باشد چطور می‌توانند در این منطقه نسبت به تربیت دانش‌آموزان اقدام کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بی‌توجهی به تامین نیروی معلم و تربیت دانش‌آموزان در این استان در حالی است که براساس آمارهای ارائه شده فرزندان این منطقه از بالاترین ضریب هوشی برخوردار هستند و چنانچه امکانات لازم برای آموزش آنها فراهم شود قطعا در آینده به نخبگانی تبدیل می‌شوند که می‌توانند مشکلات کشور و استان را حل کنند./

پایان پیام

  • کد خبر : 382115
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار