خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/21 - 09:43
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
سرویس : استان ها
گزارش خانه ملت از نظارت میدانی نمایندگان استان خراسان رضوی(قسمت اول)؛

بخش بسیاری از شبکه فاضلاب سبزوار راه اندازی شد/ ساخت بیمارستان96 تختخوابی شهرستان زبرخان در دستور کار قرار گرفت/بخش زبرخان نیشابوربه شهرستان ارتقا یافت

اعضای مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی ضمن سرکشی به حوزه‌های انتخابیه و بازدید و بررسی مشکلات، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ اعضاء مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی ضمن سرکشی از حوزه‌های انتخابیه و بازدید و بررسی مشکلات، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود برگزار کردند.



بهروز محبی نجم آبادی نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن  در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در زمان سرکشی از حوزه‌های انتخابیه، به خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، گفت: حمل و نقل هوایی و زیرساخت‌های فرودگاهی با ایجاد امکانات و دسترسی آسان و راحت، سریع و ایمن به نقاط مختلف، جایگاه و اهمیت ویژه‌ای در توسعه و رونق اقتصادی مناطق مختلف دارد. متاسفانه پروازهای هوایی در حدود ۲ ماه است که تعطیل شده است، با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد شخص وزیر راه و شهرسازی به این مسئله ورود کنند.



 پروژه راه آهن سبزوار کوتاه‌ترین پروژه ریلی ملی در دستور کار قرار گرفت



 نماینده مردم سبزوار،جغتای و جوین در ادامه تاکید کرد: پروژه راه آهن سبزوار کوتاهترین پروژه ریلی در دست احداث کشور است که متاسفانه طی ۱۰ سال گذشته به علت کمبود اعتبار به سرمنزل مقصود نرسیده است؛ مقرر شد با تایید ماده ۵۶، بار دیگر در دستور کار قرار گیرد تا ریل گذاری نهایی، انجام شود.این اتفاق بسیار بزرگی برای مردم شریف سبزوار است.



 بخش بسیاری از شبکه فاضلاب سبزوار راه اندازی شد 



وی در ادامه با اشاره به تکمیل فاضلاب بخش سبزوار، یادآور شد: در چند سال گذشته حدود ۱۴ هزار انشعاب جدید در شهر سبزوار، به ویژه در مناطق حاشیه‌ای این شهر به شبکه فاضلاب متصل شده است و همچنین بخش فاضلاب شهرستان سبزوار اقدامات خوبی در مناطق بهاران و سبزوار صورت گرفت و این پروژه در حال اجرا است.



 اختصاص ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی جاده‌های روستایی سبزوار



نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به مشکلات راه‌های مواصلاتی تصریح کرد: حدود ۷ راه اصلی منتهی به سبزوار داریم که متاسفانه وضعیت بسیار نابسامانی در حوزه روکش جاده‌ها دارد، مبالغ خوبی اعتبار پس از سفر آقای رئیس جمهور برای نوسازی جاده‌ها در نظر گرفته شد، اما متاسفانه کارها به کندی پیش می‌رود. جلساتی در این خصوص با معاونان وزیر انجام شد در این حوزه بیش از ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای جاده‌های روستایی اختصاص داده شد، امیدواریم تسریع در کار این پروژه‌ها ایجاد شود تا بتوانیم شرایط خوبی برای مردم در حوزه حمل و نقل در جاده سبزوار به اسفراین از مسیر شهرستان‌های جوین و جغتای، ایجاد کنیم.



 شهرستان جغتای از بن بست ارتباطی خارج می‌شود



عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه راه‌ها و حمل و نقل در نظر گرفته شده که امیدواریم شرکت‌های بیشتری به این پروژه ورود پیدا کنند تا  مسیر  پروژه، سرعت بیشتری داشته باشد؛ با ساخت جاده‌ای به طول کمتر از ۳۰ کیلومتر علاوه بر اینکه شهرستان جغتای از بن بست ارتباطی خارج می‌شود بلکه چشم اندازی روشن پیش روی توسعه این شهرستان قرار خواهد گرفت.از چهار دهه پیش یکی از مطالبات مردم این شهرستان، خروج منطقه از بن بست بوده است که برای کوتاه‌تر شدن مسیر دسترسی شهرستان به دیگر مناطق، مسیرهای مختلفی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است.











بهروز محبی نجم آبادی


محبی نجم آبادی با اشاره به تذکراتی که در صحن علنی به عملکرد وزرای دولت سیزدهم داشته، یادآور شد: در خصوص مشکلات دامداران تذکراتی را در صحن علنی به وزیر کشاورزی داشتیم، در بحث خرید شیر دام از دامداران هر کیلو شیر در حدود ۱۰ الی ۱۱ هزار تومان از آنان خریداری می‌شود؛ در حالیکه کنسانتره به هر کیلویی ۱۶ هزار تومان رسیده که این خرید محصولات دام به قیمت پایین مشکلاتی را برای دامداران ایجاد کرده است.



پیگیر نوسازی جاده‌های روستایی حوزه انتخابیه هستم 



عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در ادامه تاکید کرد: در ایام نوروز بازدیدهایی از روستاهای مختلف داشتیم؛ متاسفانه جاده‌های روستایی شرایط خوبی ندارد،به عنوان مثال؛ روستای حسن آباد  با ۱۷۰۰ نفر جمعیت دارای جاده کوتاه ۸ کیلومتری است که در جهت نوسازی در دستور کار قرار نگرفته است، به طور کلی مشکلات جدی در حوزه راه وجود دارد،ماتمام تلاش خود را برای تخصیص اعتبار جهت برطرف شدن مشکلات انجام خواهیم داد.



جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر، بردسکن و کوهسرخ با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در زمان سرکشی از حوزه‌های انتخابیه، به خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، گفت: پیگیری‌ها در خصوص پروژه جاده شادمهر به بردسکن صورت گرفت و همچنین برای باند دوم شادمهر به کاشمر ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد، این پروژه بسیار مهمی بود که خوشبختانه با تلاش‌های بسیار به نتیجه رسید. 



 اختصاص ۹۸ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل جاده بردسکن به سبزوار 



نماینده مردم کاشمر،بردسکن و کوهسرخ در ادامه افزود: جاده سبزوار به  بردسکن یکی از مسیرهای  ترانزیتی، پرتردد و حادثه خیز خراسان رضوی به شمار می رود که نیازمند بهسازی و تجدید روکش آسفالت بود با پیگیری‌های صورت گرفته، حدود ۹۸میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد .











جواد نیک بین


وی در ادامه از اختصاص اعتباراتی برای روکش آسفالت جاده خلیل آباد، خبر داد و گفت: اعتباراتی برای روکش آسفالت جاده خلیل آباد به کاشمر و بردسکن و روستاهای بخش کندر کهن اختصاص داده شد.



مشکل زمین‌های معاوضه ای بردسکن مرتفع شد



وی در ارتباط با زمین‌های معوض بردسکن تأکید کرد: این مشکل که چندین سال است گریبانگیر مردم بردسکن بود با پیگیری های انجام شده مسئولان امر و دستور مستقیم مدیر کل و معاون وزیر و با موافقت اداره کل راه و شهرسازی مرتفع شد.



نیک بین با بیان انتقال مسکن ملی بردسکن از پایین دست به بالا دست یادآور شد: علاوه بر اینکه این پروژه در کنارگذر و مسئله زیست محیطی آن که در مجاورت زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن در جنوب بردسکن قرار دارد از مهمترین موارد در خصوص این زمین است که پیگیری‌های آن ادامه دارد.











هاجر چنارانی


هاجر چنارانی نماینده مجلس شورای اسلامی نماینده مردم نیشابور،فیروزه و زبرخان با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در زمان سرکشی از حوزه‌های انتخابیه، به خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، گفت: در جلسه هیئت دولت با پیشنهاد ارتقاء میان جلگه به شهرستان موافقت و به تصویب رسید و پیگیری‌ها برای رفع مشکلات این شهرستان صورت گرفت.



بخش زبرخان نیشابور به شهرستان ارتقا یافت



نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده ارتقاء بخش زبرخان به شهرستان از 15 تا 20 سال قبل در دست پیگیری بود که با تلاشهای صورت گرفته سرانجام هیئت دولت با ارتقای بخش زبرخان نیشابور به شهرستان موافقت کرد.



نماینده مردم نیشابور،فیروزه و زبرخان افزود: با توجه به تنش بزرگ آبی در شهرستان نیشابور، مصوبات خوبی توسط وزیر نیرو برای این شهرستان تصویب شد و اعتباری بالغ بر۴۰۰ میلیارد تومان از محرابیان وزیر نیرو برای انتقال آب و مخازن دریافت کردیم، با این وجود باید مشکلات آبی در این شهرستان مدیریت شود.



اعتبار پروژه پست فشار قوی برق شهرستان نیشابور بالغ بر ۱۰۰ میلیارد



وی در ادامه با اشاره به پست فشار قوی برق در نیشابور تاکید کرد: پیگیری‌ها برای اجرای پروژه پست فشار قوی برق با وزارت نیرو صورت گرفت و اعتبار پروژه پست فشار قوی برق شهرستان نیشابور بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان مصوب و جهت اجرا به شرکت برق منطقه‌ای خراسان ابلاغ گردید که کلنگ زنی این پروژه با حضور استاندار نیشابور انجام شد که با ایجاد آن مشکل برق خانگی و صنایع مرتفع خواهد شد.



 پیگیر ساخت بیمارستان96 تختخوابی شهرستان زبرخان



نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد:  کلنگ زنی شهرک‌های صنعتی گرماب و سرو هدایت با ۳۰۰ هکتار مساحت و حضور معاون وزیر، انجام شد.همچنین برای افزایش خدمات بهداشتی درمانی با تاسیس بیمارستان96 تختخوابی شهرستان زبرخان موافقت شد و کلنگ زنی این بیمارستان صورت گرفت.



چنارانی در مورد آسفالت راه‌های روستایی  یادآور شد: شهراسلام آباد و گرماب در شهرستان زبرخان ایجاد و شهرداری در آنجا مستقر شد.همچنین پیگیری‌ها در خصوص آسفالت راه‌های روستایی صورت گرفته که با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان در سال گذشته، در حدود ۴۵ کیلومتر از راه‌های روستایی آسفالت شد و در حدود ۳ کیلومتر روکش نیز از وزارتخانه دریافت و انجام شد.



 حدود ۴۰۰ هزار متر مربع زیر سازی در ۳ شهرستان نیشابور صورت گرفته است



چنارانی با اشاره به پیگیری ها در مورد بنیاد مسکن خاطر نشان کرد:حدود ۴۰۰ هزار متر مربع زیر سازی در ۳ شهرستان نیشابور صورت گرفته است و با قیر تهاتری در سال ۱۴۰۰ در حدود ۱۰۰ هزار متر مربع زیر سازی انجام شد، مجلس و شورای نگهبان با درخواست مجدد قیر تهاتری موافقت و تصویب کردند تا ۵۰ هزار کیلومتر دیگر در این ۳ شهرستان زیرسازی صورت‌گیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 359804
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار