خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/05 - 21:52
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : استان ها
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت حضرت سید جلال الدین اشرف(ع):

با محوریت این حرم شریف به دنبال توسعه آستانه اشرفیه هستیم

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت حضرت سید جلال الدین اشرف(ع) گفت:با محوریت این حرم شریف به دنبال توسعه آستانه اشرفیه هستیم

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ابراهیم نجفی، نماینده مردم آستانه اشرفیه، در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت حضرت سید جلال الدین اشرف(ع)، ضمن خیر مقدم به حضور رییس مجلس شورای اسلامی، مجمع نمایندگان استان گیلان، ائمه جمعه آستانه اشرفیه و همچنین شورای شهر و نیروی انتظامی و نظامی در مراسم فوق، گفت: بارگاه مطهر حضرت سید جلال الدین اشرف(ع)، به عنوان پایتخت مذهبی گیلان و همچنین حرم ایشان، محور توسعه قلمداد می شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با اشاره به سخنرانی پرشور امام خامنه‌ای در دهه ۶۰ در صحن و سرای بارگاه سید جلال الدین اشرف(ع)، گفت: حرم آستانه اشرفیه، پایتخت مذهبی گیلان است.

نجفی با اشاره به فضای پیرامونی حرم سید جلال الدین و جاده های دسترسی، گفت: عملاً این فضاها این امکان را ایجاد نمی کرد که زوار در این بخش ساماندهی شوند و ما بتوانیم پذیرای زوار در سطح آستانه اشرفیه باشیم. از این رو  پروژه ای به عنوان طرح توسعه حرم در سال 1380 توسط شهرداری شروع شد. مطابق آن یک طرح امکان سنجی توسط شهرداری نیز تهیه شد.

وی تأکید کرد: طبیعتاً از سال 1380 تا به امروز با اعتبارات کمی که در حوزه شهرداری، استان و شهرستان داشتم عملاً برخی اقدامات میسر نبود، البته در طول این چندسال حدود ۲۰۰ متر از طول پروژه کاملا آزاد سازی شد.

نجفی تصریح کرد: با کمکی که در مجلس و کمیسیون تلفیق انجام شد این امر میسر شد که توانستیم حرم آستانه اشرفیه را زیر مجموعه صندوق سرمایه گذاری حرم های مطهر کشور قرار دهیم.

وی بیان کرد: به موجب اساسنامه این صندوق که در سال ۸۳ توسط مجلس تهیه شد، تنها چهار شهر مذهبی زیر مجموعه این صندوق است، لذا ما توانسته ایم حرم آستانه اشرفیه را زیر مجموعه صندوق در جدول شماره ۹ بودجه قرار دهیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ ، پنج میلیارد برای این صندوق اعتبارات تخصیص پیدا کرد و در سال ۱۴۰۲ ما این سقف را برداشتیم لذا با پیگیری انجام شده و پیرو اعتبارات صندوق، در سال ۱۴۰۲ ، شش میلیارد به صورت نقدی و ۵۲ میلیارد تومان به صورت اسناد خزانه تحویل صندوق شد. با توجه به اینکه قانون بودجه دو مرحله ای شده و قرار است تا پایان اردیبهشت جداول بودجه ۱۴۰۳ را در مجلس تصویب شود،انتظار داریم این تخصیص به صورت صد درصد و به صورت نقدی در اختیار صندوق قرار گیرد.

وی تاکید کرد: همچنین انتظار داریم منابع این صندوق در حاشیه امنی قرار گیرد و اعتبارات آن  در زیر مجموعه جدول شماره ۷ بودجه قرار گیرد.

به گزارش خانه ملت؛ اسدالله عباسی، استاندار گیلان با حضور در مراسم  گرامیداشت سالروز شهادت حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف، شهرستان آستانه اشرفیه، ضمن تبریک سال نو و ایام مبارک ماه مبارک رمضان، گفت: انشالله بتوانیم راهی را که شهدا برای ما ترسیم کردند را ادامه دهیم.

وی ضمن خیر مقدم به حضور رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم فوق گفت: ایشان زائر مشهد الرضا(ع) بودند و از مشهد به استان گیلان آمده و بعد به بارگاه این امامزاده عزیز مشرف شدند. ما این موضوع را به فال نیک می گیریم که ایشان از مشهد مقدس به آستانه اشرفیه آمده و سختی راه را تحمل کردند لذا ما صمیمانه سپاس گذاریم .همچنین رییس مجلس چندین سفر به استان گیلان داشتند و همیشه منشأ خیر و برکت بودند.همچنین رییس مجلس همواره در تلاش هستند که مسیر را برای اجرای قانون در کشور هموار کنند.

عباسی با اشاره شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: مردم در هر زمان و در هر عرصه ای حاضر شده اند ما موفق بوده ایم.

وی با اشاره به آغاز اجرای برنامه هفتم توسعه، گفت: برنامه هفتم توسعه دستاورد دولت سیزدهم و مجلس یازدهم است، انشاالله با آغاز مجلس دوازدهم‌، بر اجرای برنامه هفتم تلاش خواهیم کرد. همچنین تک رقمی شدن تورم، اصلاح ساختار بودجه، موضوع مالیات ها و استفاده بهینه از آب کشاورزی و سایر امور تا پایان برنامه هفتم در این برنامه مورد اشاره بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم گیلان در طول تاریخ همواره در مسیر ائمه اطهار بودند و این موضوع به اثبات رسیده است، گفت: گیلان پایگاه عاشقان ولایت و امامت است و مردم عزیز آستانه اشرفیه همیشه در مسائل دینی و مذهبی پیش رو بودند./

پایان پیام

  • کد خبر : 376694
کلمات کلیدی
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار