خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/10 - 16:06
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : استان ها
محمدبیگی:

با احداث شهرک مهرگان  بخشی از مردم خانه دار می‌شوند

نماینده مردم در قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی،گفت: مهرگان قلب تپنده شهرهای نو، جدید و از نمونه‌های مسکن ملی است و چند کار خوب از جمله ساخت واحدهای جدید مسکونی که به شکل خانه‌های ویلایی دو طبقه صورت گرفته و افرادی که از سایت جدید شهر مهرگان بهره‌مند هستند خانه‌های زیبایی با الگو و سبک زندگی ایرانی و اسلامی دارند.

فاطمه محمدبیگی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد احداث شهرک جدید مهرگان، گفت: ما بزرگترین سایت مسکن ملی را در شهر جدید مهرگان را با بیش از ۷۰ هزار سکنه داریم که باید هرچه سریعتر فکر و تدبیری در این خصوص داشته باشند.



نماینده مردم در قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، افزود: پیگیری‌های زیادی در مهرگان انجام داده‌ایم، اما از وزارت راه و شهرسازی درخواست داریم که هرچه سریع‌تر تکلیف ساختار مدیریتی و اداره مهرگان را که با عدم وجود زیرساخت‌های مناسب ایجاد شده مشخص کند. 



نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: متاسفانه نگاه ساختاری به ایجاد شهرهای جدید در مورد مهرگان مناسب نبوده و به همین دلیل از ابتدا که ناحیه منفصل شهری بود فاقد زیرساخت‌های بهداشتی، عدم حضور بانک و فاقد کلانتری مستقل بود و هنوز این روند ادامه دارد و همچنین فضای آموزشی آن بسیار ضعیف است.



وی ادامه داد: انتظار می‌رود در حوزه معماری شهرهای جدید بحث ارگان‌های خدمات رسان جدی گرفته شود، متاسفانه در جایی که مردم ساکن هستند مسجد، مدرسه، درمانگاه و مکان‌های مناسب برای اوقات فراغت و تفریح یا وجود ندارد و یا بسیار محدود است.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان  یادآور شد: البته طی دو سال گذشته اقداماتی از جمله ایجاد پارک بانوان، درمانگاه و یک باب مدرسه جدید ایجاد شده است اما این اقدامات نیاز ۷۰ هزار سکنه این شهر را برآورده نمی‌کند و اقدامات بسیار اندکی است. بنده از تمام مسئولان راه و شهرسازی و استانداری درخواست دارم تا این مسائل را جبران کنند، همچنین از وزارت راه و شهرسازی انتظار دارم تا مشکل زمین درمانگاه مهرگان را برای سازمان تامین اجتماعی برطرف  کند.



این نماینده مجلس در ادامه افزود: تعداد بسیاری از ساکنان شهرک مهرگان، کارگران شرکت‌های شهرهای صنعتی استان و تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که از سال ۹۹ در ۳ نوبت دستور از سه وزیر برای ساخت درمانگاه شبانه روزی تامین اجتماعی در مهرگان گرفته‌ایم اما نکته جالب اینجاست که هر بار به مشکل همچون تغییر مدیران و وزرا بر می‌خوریم.



محمدبیگی افزود: یکی از این مشکلات هم عدم تامین زمین است و وزارت راه و شهرسازی با قیمت‌های بالا این زمین‌ها را به سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد می‌دهد، با توجه به بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی و متقابلاً تامین اجتماعی به دولت تا به امروز این مسئله باعث شده فاز اجرایی و عملیاتی درمانگاه مهرگان برای تامین اجتماعی صورت نگیرد و اگر تا آخر امسال این امر انجام نشود بودجه مربوطه برمی‌گردد.



وی ادامه داد: بنده از مسئولان گلایه دارم، از وزارت راه شهرسازی می‌خواهم که زمین را رایگان و اگر نمی‌تواند، به قیمت بسیار مناسب و دولتی در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار دهند چرا که  مردم در حوزه سلامت و تامین سلامت به شدت دچار مشکل هستند.



محمدبیگی در پایان خاطر نشان کرد: مهرگان قلب تپنده شهرهای نو، جدید و از نمونه‌های مسکن ملی است و چند کار خوب از جمله ساخت واحدهای جدید مسکونی که به شکل خانه‌های ویلایی دو طبقه صورت گرفته و افرادی که از سایت جدید شهر مهرگان بهره‌مند هستند خانه‌های زیبایی با الگو و سبک زندگی ایرانی و اسلامی دارند.این خانه‌ها دارای گسترش افقی است که نشان دهنده فرهنگ ایرانی و خانه‌های حیاط دار است و هم  این خانه‌ها متناسب با سبک زندگی ایرانی و مناسب با بحث فرزندآوری و فرزند پروری است که امیدواریم اولین سری از این خانه‌ها الگویی برای سایر شهرهای جدید باشد./



پایان پیام



 



 



 

  • کد خبر : 369218
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار