خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/20 - 07:26
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
قلاوند مطرح کرد

اندیمشک دروازده ورود زائرین اربعین حسینی؛ ضرورت تامین امکانات در این شهرستان برای زائران اربعین

نماینده مردم اندیمشک در مجلس دوازدهم، با بیان اینکه اندیمشک یکی از ورودی‌های اصلی به سمت کربلای معلی است گفت: ظرفیت‌ ادارات این شهرستان برای ارائه خدمات به حجم زیادی از زائران کافی نیست و لازم است متولیان تهران‌نشین از الان برای تامین امکانات لازم در جهت ارائه خدمات بهینه به زائران تمهیداتی بیندیشند.

جهانبخش قلاوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه شهرستان اندیمشک یکی از ورودی‌های اصلی به مرز عراق است و قطعا در زمان برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین میلیون‌ها نفر از این مسیر به سمت کربلای معلی عبور می‌کنند، گفت: سالانه حدود 10 میلیون جمعیت در ایام نوروز از اندیمشک وارد استان خوزستان می‌شوند، همچنین کاروان‌های راهیان نور باید از این شهر به عنوان دروازه خوزستان عبور کنند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین، اندیمشک یکی از ورودی‌های اصلی به سمت کربلای معلی است و بسیاری از زائران از این شهرستان عبور می‌کنند و موکب‌داران بسیاری به ارائه خدمات به زائران می‌پردازند.

وی یادآور شد: متاسفانه در زمان برگزاری این مراسم در این شهرستان جای دستگاه‌هایی همچون ستاد اربعین، هلال احمر و سایر دستگاه‌های مرتبط با موضوع عتبات عالیات مثل سازمان تبلیغات اسلامی خالی است چراکه در گذشته به گونه‌ای رفتار شده است که ادارات برای برگزاری مراسم بسیج می‌شدند اما در شرایط کنونی باید مردم پای کار باشند و موکب‌های مردمی نیز نیاز به حمایت از سوی دستگاه‌های مربوطه دارند اما این شرایط هنوز در این منطقه فراهم نیست و نیاز است که بخش‌های مرکزی ستاد اربعین کشور از آنها بخصوص در زمینه تامین زیرساخت‌های لازم در حوزه بهداشت و درمان، تغذیه، اسکان، امنیت و حمل و نقل عمومی حمایت کنند.

قلاوند خاطرنشان کرد: در ایام برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین باید در این مسیر برای حوادث ترافیکی احتمالی و خسارات ناشی از آن نیز پیش‌بینی‌های لازم صورت بگیرد و اعتبارات لازم برای ارائه خدمات بهداشت و درمان به زائران، همچنین تامین آمبولانس تامین شود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، اظهار کرد: تامین خودرو به اندازه کافی به منظور انتقال زائران به سمت مرز و تامین وسایل حمل و نقل عمومی در جهت ارائه خدمات به آنها در زمان برگشت از کربلای معلی در مرز ایران از سوی دستگاه‌های متولی به طورجدی مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: البته دستگاه‌های اجرایی اعتباراتی را برای برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین تعیین کرده‌اند که بیشتر برای تامین زیرساخت‌های حوزه راه و آماده‌سازی جاده ها و پارک‌ها هزینه می‌شود.

قلاوند تصریح کرد: آنچه مسلم است دستگاه‌های متولی که از سوی ستاد اربعین کشور برای برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین تعریف شده‌اند اعم از عتبات عالیات، سازمان تبلیغات اسلامی و نیروهای امنیتی و انتظامی باید برای حمایت از موکب‌های مردمی ورود کرده و به تکالیف خود در این زمینه عمل کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان تاکید کرد: متولیان تهران‌نشین نیز باید از امکانات موجود در اندیمشک بازدید کنند چراکه ظرفیت‌های ادارات این شهرستان برای ارائه خدمات به حجم زیادی از زائران کافی نیست و لازم است از الان برای تامین امکانات لازم در جهت ارائه خدمات بهینه به زائران تمهیداتی اندیشیده شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 381755
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار