خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/21 - 14:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
منتظری:

استان گلستان با کمبود شدید آب شرب مواجه است/برنامه‌ریزی‌ها باید به سمت خروج از تنش آبی در سال 1404 باشد

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس، با اشاره به کمبود شدید آب شرب در استان گلستان ضمن تشریح راهکار برون‌رفت از این وضعیت افزود: ما باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در سال 1404 از تنش آبی فاصله بگیریم چراکه تنش آبی قطعا تنش اجتماعی را نیز در پی خواهد داشت.

غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به کمبود آب به عنوان مهمترین مشکل موجود در استان گلستان، گفت: استان گلستان با وجود سرسبزی که دارد یکی از نقاط محروم کشور بوده که با کمبود آب نیز مواجه است تاجاییکه برای تامین آب شرب باید چاه حفر کنیم که در این زمینه نیز با مشکل مواجه هستیم از سوی دیگر کمیت و کیفیت این آب بسیار پایین است بنابراین نمی‌تواند راه نجات این استان در تامین آب شرب باشد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه این استان فاقد سد برای ذخیره آب بوده است لذا برای تامین آب مورد نیاز اقداماتی اعم از افزایش حفر چاه برحسب ضرورت، اخذ مجوز برای احداث سد میرداماد در گرگان و سد بزرگی در منطقه کلاله که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و آب مورد نیاز شرق این استان را تامین می‌کند، پیگیری و انجام شد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات موثری که در جهت تامین آب مورد نیاز این استان انجام شد خرید تضمینی آب و شیرین‌سازی آب دریای خزر است که مراحل آن طی و با رییس جمهور در این رابطه صحبت شده است و کلیات این طرح تصویب شد و با سازمان برنامه و بودجه نیز مکاتبات مختلفی در این زمینه داشتیم تا امسال اجرایی شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: البته در کنار انجام این اقدامات لازم است فرهنگسازی برای استفاده صحیح از آب نیز انجام و روی بسته صرفه‌جویی کار شود.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در سال 1404 از تنش آبی فاصله بگیریم چراکه تنش آبی قطعا تنش اجتماعی را نیز در پی خواهد داشت./

پایان پیام

  • کد خبر : 377038
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار