خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/14 - 07:52
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
شیرین‌زاد:

استان البرز از حیث سرانه آموزشی در رتبه 31 قرار دارد/ضرورت ایجاد بیش از 9 هزار کلاس درس در این استان

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس دوازدهم، با بیان اینکه توزیع اعتبارات و امکانات در استان البرز براساس آمار جمعیتی 8 سال گذشته صورت می‌گیرد و این استان از حیث سرانه آموزشی در رتبه 31 قرار دارد به تشریح نیازهای حوزه آموزش این منطقه پرداخت.

علی شیرین‌زاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مشکلات حوزه آموزش حوزه انتخابیه خود، گفت: متاسفانه توزیع اعتبارات برای حوزه‌های مختلف استان البرز بر اساس آمار جمعیتی 8 سال گذشته این منطقه صورت می‌گیرد و این در حالی است که سالانه بیش از 100 هزار نفر به این جمعیت افزوده شده است اما در محاسبات و برنامه‌ریزی‌ها این عدد لحاظ نمی‌شود.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هم‌اکنون نیاز است برای رفع مشکلات حوزه آموزش و سایر حوزه‌ها در گام نخست آمارهای جمعیتی این منطقه به‌روز شود تا بتوانیم بر اساس واقعیت‌های موجود برنامه‌ریزی کنیم و استان البرز سهم واقعی خود را از منابع ملی دریافت کند بنابراین قطعا در فصل بودجه تلاش می‌کنیم تا کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و نمایندگان حاضر در صحن را برای تحقق این مهم متقاعد سازیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در خصوص سرانه‌های آموزشی طبق آمارهای ارائه شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان، بیش از 40 درصد کمبود معلم داریم و هیچ تمهیداتی نیز برای رفع نیاز این بخش اندیشیده نشده است.

شیرین‌زاد اظهار کرد: کمبود تعداد کلاس درس و صندلی از دیگر مشکلات حوزه آموزش این منطقه است کمااینکه علاوه بر حدود 12 هزار کلاس درس که در استان دایر است به ایجاد بیش از 9 هزار کلاس درس نیز نیاز داریم.

وی افزود: البته بسیاری از کلاس‌های درس دایر در استان البرز نیز فرسوده هستند و از نظر ایمنی خطرات جدی به همراه داشته و با بروز کوچکترین زلزله تخریب خواهند شد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، تاکید کرد: وقتی این آمار را با وضعیت حوزه آموزش سایر استان‌ها مقایسه می‌کنیم، استان البرز در رتبه 31 یعنی محرومترین استان قرار می‌گیرد و این در حالی است که بودجه و سیاستی تحت عنوان محرومیت‌زدایی داریم که به بسیاری از استان‌ها تعلق می‌گیرد اما استان البرز از آن بی‌بهره است بنابراین در حال پیگیری هستیم تا با استفاده از این بودجه بتوانیم مشکلات حوزه آموزش این منطقه را رفع کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان البرز در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: متاسفانه تعدادی از مدارس این استان نیز ملک استیجاری هستند و مالک آنها از طریق مراجع قضایی در صدد بازپس‌گیری این مدارس هستند./

پایان پیام

  • کد خبر : 381555
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار