خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/15 - 09:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
رضایی:

آبگیری سدهای کبوترلانه و قشلاق به مسائل سیاسی گره خورده است

نماینده مردم کنگاور در مجلس، ضمن یادآوری اینکه سدهای کبوترلانه و قشلاق در زمره پروژه‌های ملی قرار دارند تاکید کرد که به دلیل مسائل سیاسی آبگیری این دو سد به بعد از برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم موکول شد.

علی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در بیان بخشی از اقداماتی که در جهت توسعه حوزه انتخابیه خود انجام داده است، گفت: هم‌اکنون دو سد کبوترلانه و قشلاق را در این منطقه داریم که در زمره پروژه‌های ملی قرار دارند و احداث آنها از 15 سال قبل آغاز شده بود که در نهایت در طول چهار سال گذشته توانستیم از طریق رایزنی با رییس جمهور و وزیر محترم نیرو با تخصیص حدود هزار میلیارد تومان اعتبارات این دو سد را به مرحله آبگیری برسانیم.

نماینده مردم کنگاور، صحنه، هرسین، بیستون، دینور و گودین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته به دلیل اینکه بخشی از مبالغی که باید به صاحبان اراضی و املاکی که در پی آبگیری این سدها زیر آب می‌روند پرداخت می‌شد هنوز به دست آنها نرسیده است این روند با تاخیر مواجه شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: پروژه آبرسانی به شهر محروم هرسین از دیگر مواردی بود که به صورت ویژه پیگیری کردیم که در نهایت با تخصیص 100 میلیارد تومان اعتبارات آماده افتتاح و بهره‌برداری است اما به دلیل مسائل سیاسی تحقق این مهم به بعد از برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم موکول شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تاکنون چاه لازم برای اجرای این پروژه حفر شده و لوله‌های مورد نیاز خریداری و در یک کیلومتر نصب شده است و مخزن آن نیز از چهار ماه قبل آماده و صددرصد تکمیل شده است و تکمیل این پروژه نیز در طول مدت 5 روز امکانپذیر خواهد بود./

پایان پیام

  • کد خبر : 376183
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی