خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/07/23 - 11:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
اکبری:

کنترلی بر الگوی کشت وجود ندارد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه عدم برآورد دقیق از تولید سالانه و نبود کنترل بر الگوی کشت موجب می‌شود که در برخی از سال‌ها با انبوه تولید مواجه شویم، گفت: در شرایطی که انبوه تولید وجود دارد محصولات تولید شده بر روی دست کشاورزان می‌ماند.

علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص خرید حمایتی و توافقی گوجه فرنگی از کشاورزان، گفت: عدم کنترل بر الگوی کشت و برآورد دقیق از تولید سالانه ایراد اساسی و کلی حوزه کشاورزی کشور است در این زمینه کمیسیون کشاورزی تذکراتی را به وزارت جهاد کشاورزی داده است.



کنترلی بر الگوی کشت وجود ندارد



نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم برآورد دقیق از تولید سالانه و نبود کنترل بر الگوی کشت موجب می‌شود که در برخی از سال‌ها با انبوه تولید مواجه شویم، تصریح کرد: در شرایطی که انبوه تولید وجود دارد محصولات تولید شده بر روی دست کشاورزان می‌ماند و موجب زیان سنگین آنها با توجه هزینه بالای تولید می‌شود.











گوجه فرنگی


 



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شرایطی که کشاورزان با انبوه تولید مواجه می‌شوند دولت باید به وظیفه حمایتی خود عمل کند، ادامه داد:  در برخی از نقاط کشور دولت با حداقل قیمت و حدود هزار تومان محصول گوجه فرنگی ر از کشاورزان خریداری و به کارخانه‌ها تولید رب تحویل می‌دهند.



گوجه فرنگی‌کاران برای جلوگیری از زیان بیشتر محصول خود را تحویل دولت می‌دهند



وی با تاکید بر اینکه اقدام دولت در راستای خرید حمایتی و توافقی گوجه فرنگی مناسب است اما باید با قیمت بالاتری محصولات را خریداری کنند، عنوان کرد: قیمت پایین خرید حمایتی گوجه فرنگی عملا کشاورزان را با زیان مواجه می‌کند و تولید کنندگان مجبور هستند برای جلوگیری از زیان بیشتر محصول خود را تحویل دولت دهند.



اکبری در پایان با اشاره به اینکه در برخی از نقاط کشور که خرید حمایتی و توافقی گوجه فرنگی صورت نگرفته کشاورزان به دلیل عدم صرفه اقتصادی اقدام به جمع‌آوری محصول نکرده‌اند، ادامه داد: عدم خرید حمایتی و توافقی گوجه فرنگی در سراسر کشور با قیمت اندک عملکرد ناموفق وزارت جهاد کشاورزی بود./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 289900
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار