خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/04/04 - 13:28
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
حضرت پور:

کشورهای اروپایی در زمین استکبارجهانی بازی می کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی با رفتاری که درپیش گرفته ،دچار یک اشتباه راهبردی شده است که این رویه می‌تواند اثرات منفی بر همکاری‌های ایران با آژانس داشته باشد.

روح الله حضرت پور  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت:‌ ادعاهای دروغین اروپا برای متهم سازی ایران است و این موضوع می‌تواند موجب تنش‌های جدی در همکاری ایران با آژانس بین الملی انرژی اتمی شود.



آژانس بین المللی انرژی اتمی دچار اشتباه راهبردی شده است



وی با اشاره به استقلال نداشتن آژانس انرژی اتمی ادامه داد: آژانس بین المللی انرژی اتمی با رفتاری که در پیش گرفته دچار اشتباه راهبردی شده است که این رویه می‌تواند اثرات منفی بر همکاری‌های ایران با آژانس داشته باشد.



حضرت پور  با تأکید مجدد بر اینکه قطعنامه شورای حکام الزام‌آور نیست، افزود:اگر آژانس بین المللی انرژی اتمی بی طرفی خود را رعایت نکند به مرور جایگاهخود را در بین سایر کشورها هم از دست می دهد.



این نماینده مردم درمجلس دهم و یازدهم با بیان اینکه کشورهای اروپایی در زمین استکبار جهانی بازی می کنند، مطرح کرد: این رفتارها ادعای اروپایی‌ها مبنی بر تعهد بر برجام را زیر سوال می برد،چراکه اروپایی‌ها در زمین بازی آمریکا رفتار می‌کنند.



 











روح الله حضرت پور


 



نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به پایبندی ایران به همه تعهدات برجام و و مقرررات آژانس بین المللی انرژی اتمی،ادامه داد: با توجه به اینکه آمریکا از برجام خارج شد و عملاً چیزی از برجام باقی نماند به این نتیجه منجر شد که اروپا تلاش کند ایران در برجام بماند و ایران  با اروپا  بیش از حد مماشات کرده است.



بیشتر بخوانید:





 



حضرت پور با اشاره به این که استکبار جهانی و کشورهای اروپایی در برجام بیش از پیش چهره منفور خود را به ملت ایران نشان دادند،خاطرنشان کرد:  وقتی ایران از برجامی که چیزی از آن باقی نمانده بود خارج نشد،سبب شد که اروپا گستاخ‌تر شود و ما شاهد هستیم بیانیه و پیشنهادی که سه کشور اروپایی به شورای حکام آژانس دادند با اکثریت آراء تصویب شد.



عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شوای اسلامی با بیان اینکه مردم منتظر هستند که دولتمردان اقدامی متناسب و پاسخی روشن از سوی دستگاه دیپلماسی   در عرصه سیاست خارجی ارائه کند،تصریح کرد: آنچه از سوی دولت مردان و دیپلمات های کشورمان مورد انتظار است، اتخاذ یک استراتژی به دور از هرگونه شعارزدگی با اولویت حفظ منافع ملی و دوری از هرگونه تنش است./



پایان پیام

  • کد خبر : 300025
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار