خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/12/16 - 08:43
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
رفیعی در روز درختکاری تاکید کرد؛

کاشت نهال مثمر گام بلندی در تضمین امنیت غذایی کشور

مراسم روز درختکاری که با حضور رئیس فراکسیون محیط زیست، شهردار منطقه۱۹  تهران، ریاست سازمان جوانان هلال احمر و جمعی از مسئولان شهری در بوستان ولایت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ در مراسم روز درختکاری که با حضور سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست در مجلس شورای اسلامی و سید مهدی هدایت شهردار منطقه ۱۹ تهران, محمدگلفشان رئیس سازمان جوانان هلال احمر و  جمعی از مسئولان شهری روز (یکشنبه ۱۵ اسفند ماه) در بوستان ولایت برگزار شد.



در ابتدای این مراسم سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست با تبریک هفته منابع طبیعی به تمام پاکبانان سراسر کشور گفت: مصادف شدن هفته منابع طبیعی با میلاد سیدالشهدا(ع) و اعیاد شعبانیه را به فال نیک می‌گیریم و امروز را به تمام ملت ایران به ویژه پاکبانان که سربازان واقعی سرسبزی شهرها و حافظان محیط زیست شهری هستند، تهنیت عرض می‌کنم. 



کاشت ۳۱۳نهال مثمر به یاد شهیدان



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: اعتمادی که امروز مردم به سبزپوشان نیروهای مسلح و قرمز و سفید پوشان هلال احمر دارند بزرگترین سرمایه خادمان این سرزمین است، کاشت ۳۱۳نهال مثمر به یاد شهیدان، پویش بسیار ارزنده‌ و مقدسی است.



وی با اشاره به کاشت نهال به یاد شهدا تاکید کرد: انتخاب ۳۱۳ نهال مثمر ثمر گزینه هوشمندانه ای است، امیدواریم برنامه جامعی برای نگهداشت و مراقبت از  نهال ها در نظر گرفته شود و همچنین با توجه به فقر منطقه مرتضی گرد از نظر سرانه فضای سبز،  انتظار می‌رود یک بوستان و فضای سبزی در همین منطقه محروم احداث شود، پیشنهاد بنده این است که این بوستان با شاخصه‌های باغ قرآنی احداث شود. 



انتخاب نهال بومی و مثمر در کنار برنامه‌ریزی باید صورت پذیرد



رفیعی با تاکید به اهمیت روز درختکاری گفت: انتخاب نهال بومی و مثمر در کنار برنامه‌ریزی برای نگهداشت نهال‌های کاشته شده اقدامی راهبردی است که هر ساله به همین منظور در هفته منابع طبیعی ضمن غرس نهال توسط مقام معظم رهبری در کلام و عمل چنین روزی را ارج می‌نهد و به اهمیت و جایگاه حفظ محیط زیست و منابع طبیعی تاکید می‌فرمایند.



عضو مجمع نمایندگان استان تهران در خصوص چگونگی کاشت نهال‌ها اظهار کرد: در قرآن مجید کاشت ۷ گونه گیاه مثمر معرفی و توصیه می‌شود، اگر بتوانیم ترتیب و توالی که در قرآن کریم به کاشت درختان اشاره شده را رعایت کنیم بی شک تحول مهمی در محیط زیست و حتی امنیت غذایی کشور را شاهد خواهیم بود. فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی برای عملیاتی شدن این مهم در کنار مسئولان شهری خواهد بود.  











روز درختکاری در بوستان ولایت


نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در کاشت نهال باید شرایط اقلیمی یک منطقه را در نظر بگیریم، به فرض مثال برخی از گونه‌های گیاهی برای مناطق گرم و خشک و بخشی با مناطق سردسیری سازگاری دارند، در کنار کاشت گیاهان باید به حفظ و نگهداری آنها توجه ویژه‌ای داشته باشیم، دکتر قالیباف رییس قوه مقننه با آبیاری نهالی که سال گذشته آن را غرس کرده بودند به اهمیت نگاهداشت محیط زیست و منابع طبیعی تاکید کردند.



رفیعی با بیان اهمیت حفظ و نگهداری محیط زیست یادآور شد: کاشت نهال در روز درختکاری نباید فقط به یک حرکت نمادین تبدیل شود بلکه حفاظت از طبیعت وظیفه یکایک افراد جامعه است و نباید به یک حرکت ظاهری ونمادین در این راستا اکتفا کرد.











روز درختکاری در بوستان ولایت


رییس فراکسیون محیط زیست در مجلس شورای اسلامی در پایان این مراسم تاکید کرد: نهالستان‌های ما کمتر به تولید نهال مثمر اقدام می‌کنند، این موضوع یک نقطه ضعف برای کشور ما  محسوب می‌شود که از چهار فصل بهره‌مند است، یکی از دلایل این ضعف ممانعت برخی قوانین و مقررات موجود است ، از طرفی همین مسئله می‌تواند به تهدیدی برای  امنیت غذایی کشور تبدیل شود./



پایان پیام



 



 

  • کد خبر : 338408
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار