خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/28 - 14:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
کاظمی:

چطور می‌توان راه فریب مردم را بر کاسبان کرونا بست؟

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، اهدای کمک‌های مردمی به افراد مورد اعتماد یا دستگاه‌های حمایتی را تنها راه ممانعت از سوءاستفاده کلاهبرداران برای اعلام شماره حساب جهت کمک به آسیب‌دیدگان شرایط کرونایی دانست.

محمد کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ ملت ، در مورد اعلام شماره کارت‌های شخصی که به بهانه کمک به مبتلایان به کرونا و افراد آسیب‌دیده که در پی شیوع این بیماری شغل خود را از دست داده‌اند، در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: هر چند کمک به نیازمندان سنت حسنه‌ای است که از قدیم در کشور رواج دارد، اما مردم نباید بدون اطلاع از هویت افرادی که اقدام به انتشار شماره کارت در فضای مجازی می‌کنند به حساب آنها مبلغی را واریز کنند.  



مردم کمک‌های خود به افراد آسیب‌دیده از کرونا راتنها به افراد معتمد تحویل دهند



نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته نمی‌توان اقدامات خودجوش مردم در جهت حمایت از افرادی که به دلیل ابتلا کرونا یا از دست دادن شغلشان تحت تاثیر شرایط ایجاد شده، آسیب دیده‌اند و با مشکلات معیشتی جدی مواجه شده‌اند را زیر سوال برد.



وی تصریح کرد: یکی از راه‌هایی که مردم می‌توانند از طریق آن کمک‌های خود را به دست افراد نیازمند برسانند، مراجعه به مساجد و افراد مورد اعتماد هر محله است که در این زمینه شناخته شده هستند، همچنین می‌‎توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب دستگاه‌های حمایتی همچون سازمان بهزیستی یا کمیته امداد امام خمینی(ره) واریز کنند.  



این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: بی‌تردید این امکان وجود دارد که تعدادی از افراد با سوءاستفاده از حوادث ایجاد شده با هدف کلاهبرداری اقدام به اعلام شماره حساب در فضای مجازی کرده و اقدام به فریب دیگران کنند.



نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آنچه مسلم است نمی‌توان برای ممانعت از این قبیل کلاهبرداری‌ها از انجام اقدامات خودجوش مردمی ممانعت کرده یا در این زمینه برخورد قهری صورت بگیرد، بلکه تنها باید از طریق فرهنگسازی مردم را آگاه کرد که تنها کمک‌های خود را به افراد معتمد یا دستگاه‌های حمایتی تحویل دهند./



پایان پیام

  • کد خبر : 297905
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار