خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/24 - 10:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
روشنفکر مطرح کرد:

پیشرفت 54 درصدی ساخت سد تنگ سرخ بویراحمد در 3 سال گذشته

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس گفت: ساخت سد تنگ سرخ بویراحمد در 3 سال گذشته پیشرفت مطلوبی داشته است و از ابتدای دولت تاکنون پیشرفت فیزیکی آن به ۵۴ درصد با هفت هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته، رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مهدی روشنفکر در خصوص احداث سد تنگ سرخ اظهار کرد: در طول مدت ۱۱ سال اعتبار تخصیص یافته به این سد تنها ۲۴۰ میلیارد ریال بوده است و به باغداران و صاحبان زمین های اطراف سد تنگ سرخ هیچ پولی پرداخت نشده بود.



وی افزود: از ابتدای دولت تاکنون پیشرفت فیزیکی آن به ۵۴ درصد با هفت هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته، رسیده است.



نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین اکنون برابر با قیمت روز پول کشاورزان و صاحبان زمین های اطراف سد به کشاورزان پرداخت شده است.



روشنفکر ابراز کرد: در حال حاضر آب شرب یاسوج از طریق سه حلقه چاه تامین می شود و تابستان سال گذشته حتی تا ۱۲ ساعت قطعی آب وجود داشت.



وی تاکید کرد: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت شهرستان بویراحمد ۱۳۰ هزار نفر است و حاشیه این شهر هم بیش از ۱۸۵ هزار نفر سکونت دارند که با احداث این سد می توانیم شاهد آب شرب پایدار برای مردم این منطقه باشیم.



نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: علاوه بر این ساخت سد تنگ سرخ به رونق اشتغال، تولید در بخش های مختلف صنعتی و کشاورزی منجر خواهد شد و دیگر مردم با مشکل کم آبی گرفتار نخواهند بود.



روشنفکر ادامه داد: سدهای دیگری علاوه بر تنگ سرخ همچون سد سقاوه، عزیزی، سیوکی، سادات، پراشکفت در این دولت در دستور کار قرار گرفته است./



پایان پیام

  • کد خبر : 369917
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار