خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/17 - 09:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
علیزاده:

موانع و مشکلات موجود پروژه پتروشیمی دهلران حل شده است

نماینده مردم دهلران و دره شهر در مجلس گفت: موانع و مشکلات موجود بر سد راه پروژه پتروشیمی دهلران حل شده و طبق گفته مدیران این مجموعه، پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی این شرکت تا پایان سال از ۵۰ به ۷۰ درصد خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، بهزاد علیزاده نماینده مردم دهلران و دره شهر و عضو مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح های بزرگی به خصوص در حوزه نفت و گاز جنوب استان ایلام در حال اجرا و یا در آینده اجرایی می شوند.



وی با اشاره حرف و حدیث های پیش آمده در مورد انتقال خوراک ان. جی. ال دهلران به دیگر مناطق کشور، گفت: مخالف انتقال خوراک ان. جی. ال دهلران به هر نقطه ای هستیم.



نماینده مردم دهلران و دره شهر در مجلس با اشاره به اینکه پتروشیمی دهلران در یک نقطه غیرقابل برگشت است، افزود: موانع و مشکلات موجود بر سد راه این پروژه حل شده و طبق گفته مدیران این مجموعه، پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی این شرکت تا پایان سال از ۵۰ به ۷۰ درصد خواهد رسید.



علیزاده گفت: یکی از دیگر از طرح های مهم حوزه جنوب استان ایلام که در حال پیگیری است، توسعه میدان گازی سمند منطقه قدح شهرستان آبدانان است، این میدان گازی دارای ظرفیت و ذخایر غنی و با کیفیت گاز است که در صورت بهره برداری روزانه هشت میلیون مترمکعب گاز از این میدان استحصال می‌شود.



وی اضافه کرد: مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی و مدیر مهندسی و توسعه شرکت ملی گاز تا یک ماه آینده از میدان گازی سمند بازدید خواهند کرد.



علیزاده با اشاره به پروژه آزادراه زال چیلات که یک پروژه فراملی است و نیازمند اعتبار است، تاکید کرد: برای پروژه های نیمه تمام باید به سمت تامین منابع خارج از اعتبارات بودجه سنواتی حرکت کرد، مثل ماده ۵۶ که برای اولین بار در استان اجرایی شده است.



وی گفت: بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان از طریق ۵۶ به تونل کبیرکوه تزریق شد و هم اکنون بخشی از مشکلات این پروژه حل شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 364547
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار