خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/03 - 12:25
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
بدری ضمن تاکید بر بحران آب در اردبیل:

مسئولان وزارت نیرو از نجابت مردم اردبیل سوءاستفاده می‌کنند/ به شدت گله‌مندیم!

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه مسئولان وزارت نیرو و دولت از نجابت مردم اردبیل سوءاستفاده می‌کنند، عنوان کرد: به شدت از برنامه‌های وزارت نیرو در اردبیل گله‌مندیم. اگر اوضاع همین‌طور پیش برود، یک یا دو سال بیشتر طول نمی‌کشد که اردبیل بحران شدید آبی را تجربه خواهد کرد.

صدیف بدری،  نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین و عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اعلام این هشدار که اردبیل در چند سال آینده از بحرانی‌ترین مناطق کشور در حوزه آب خواهد شد، گفت:در حال حاضر هم آب آشامیدنی و هم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر اردبیل مشکل دارد و گوش کسی بدهکار آن نیست. اگر حرف بزنیم، می‌گویند دولت را تخریب می‌کنید، اگر حرف نزنیم هم کاری انجام نمی‌شود.



نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان دولتی در حل مشکلات مردم، گفت: مسئولین اجرایی دولت منتظرند ابتدا مردم یک مسئله را تبدیل به بحران کنند و بعد به سراغ حل بحران بروند؛ برای مثال در موضوع آب در همدان و خورستان ابتدا بحران ایجاد شد، بعد مسئولان دولتی به سراغ آن رفتند. به این ترتیب باید ما هم به دنبال بحران‌سازی باشیم تا آقایان مسئول از خواب بیدار شوند و ببینند اردبیل هم مشکل آب دارد.



بدری ضمن بیان اینکه مسئولان وزارت نیرو و دولت از نجابت مردم اردبیل سوءاستفاده می‌کنند، تاکید کرد: این برخورد در شأن مردم اردبیل نیست و حتما پس از پایان ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)، در مجلس برنامه‌هایی برای وزارت نیرو در دستور کار داریم.



وی با بیان اینکه نسبت به وزیر نیرو ارادت دارم و انصافا آدم فعال، زحمتکش و با برنامه‌ای است، افزود: اما برای اردبیل کاری از وزارت نیرو و دولت محترم ندیدیم و به شدت از برنامه‌های وزارت نیرو در اردبیل گله‌مندیم و اگر اوضاع همین‌طور پیش برود، یک یا دو سال بیشتر طول نمی‌کشد که اردبیل بحران شدید آبی را تجربه خواهد کرد.



نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای رود ارس، عنوان کرد: بالادستی‌هایی که بدون ضابطه از آب رود ارس برداشت می‌کنند –چه در ایران و چه در ترکیه- موجب مشکل برای رود ارس شده‌اند و اساساً کسی به فکر این مردم مظلوم، کشاورزان عزیز مغان و... نیست. الان شهرستان‌های شمال شهر اردبیل در بحث آب شرب مشکل دارند و براثر برداشت بی‌رویه از آب چاه‌های دشت اردبیل سطح آب چاه‌های اردبیل 10‌ها متر پایین‌تر رفته و کیفیت آن هم کاهش پیدا کرده است.



بدری در پایان گفت: آدم نمی‌تواند حرفی بزند که شاید بحرانی ایجاد شود، اما واقعا آب اردبیل شرایط مطلوبی ندارد. وضعیت تصفیه‌خانه فاضلاب اردبیل وحشتناک است؛ وقتی هم برای حل مشکل اقدام می‌کنیم، نه وزیر نیرو به تلفن‌هایش پاسخ می‌دهد و نه معلوم است معاونان او چه کار می‌کنند. به شدت از وزارت نیرو گله‌مندیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 365714
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار