خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/08 - 19:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
منادی در دیدار با رئیس گروه همکاری شورای فدراسیون مجلس فدرال فدراسیون روسیه

مجلس شورای اسلامی از توسعه روابط علمی میان ایران و روسیه حمایت می‌کند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سابقه خوب همکاری‌های ایران و روسیه، مجلس شورای اسلامی از توسعه روابط علمی میان دو کشور حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت دیمیتری واسیلینکو رئیس گروه همکاری شورای فدراسیون مجلس فدرال فدراسیون روسیه بعدازظهر روز یکشنبه( 8 بهمن ماه) با علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.



 منادی در این دیدار با اشاره به روابط دوستانه ایران و فدراسیون روسیه گفت: با توجه به سابقه خوب همکاری‌های دو کشور، مجلس شورای اسلامی از توسعه روابط علمی میان دو کشور حمایت می‌کند.



وی در ادامه آماری از شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و محصولات متنوع تولید شده توسط این شرکت‌ها ارائه داد و در باب همکاری‌های دانشگاهی با همتای روسی خود به گفتگو پرداخت.



رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار به تصویب دو موافقت نامه میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص تاسیس و فعالیت مراکز فرهنگی و همکاری در حوزه امنیت اطلاعات در کوتاه ترین زمان ممکن اشاره داشت و افزود: در حال حاضر منتظر تایید این دو لایحه از سوی شورای نگهبان و سپس اجرای آن هستیم.



واسیلینکو نیز در این دیدار با تشکر از میزبانی صمیمانه مجلس شورای اسلامی مهمان نوازی را از خصلت‌های  برجسته ایرانیان دانست.



وی در پایان این دیدار به انتخابات پیش روی مردم ایران و روسیه اشاره کرد و برای ملت دو کشور در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری روسیه آرزوی موفقیت کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 375489
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار