خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/01/20 - 14:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
نوروزی:

مجلس از وزارت علوم درباره نحوه اجرای قانون مقابله با تقلب و پایان‌نامه نویسی گزارش می‌خواهد

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه درصورت عدم اجرای قانون مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی وزیر علوم مورد سوال قرار خواهد گرفت، گفت: باید اقداماتی در زمینه تقویت فرهنگ استفاده از منابع علمی اجرایی شود.

حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از اجرا نشدن قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی و مبارزه با پایان‌نامه فروشی، گفت: در حالی چند ماه از ابلاغ این قانون می‌گذرد و مجلس برای تصویب و بررسی آن  زمان صرف کرد که هنوز به مرحله اجرا نرسیده و به نظر می‌رسد بسیاری از مفادی که در قانون‌‍‌نویسی مدنظر قرار می‌گیرد زمینه اجرایی شدن در جامعه را ندارد یا دستگاه‌ها نسبت به اجرای آن‌ها اهتمام نمی‌ورزند.



نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باتوجه به اینکه این قانون در پی لایحه دولت به تصویب رسیده است وزارت علوم باید نحوه اجرای شدن آن را دنبال کرده و پی‌جو باشد و شعب مختلف در این خصوص تشکیل شود.



وی با بیان اینکه مجلس وزارت علوم را ضابط اجرای این قانون کرده است، افزود: دولت باید بلافاصله پس از ابلاغ قانون، آیین‌نامه آن را تدوین می‌کرد هرچند مجلس نیز وظیفه نظارتی خود را انجام خواهد داد.



این نماینده اضافه کرد: مجلس درصورت عدم دریافت گزارش کار قابل قبول در این زمینه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را مورد سوال قرار خواهد داد.



سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی در مجلس با بیان اینکه تقلب و کپی در تمام مراکز علمی اعم از حوزه‌های علمیه یا دانشگاه وجود دارد، اجرای این قانون را پشتوانه قانونی قوی برای مقابله با تقلبات علمی دانست و گفت: باید اقداماتی در زمینه تقویت فرهنگ استفاده از منابع علمی اجرایی شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 238570
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار