خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/27 - 15:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
ظهوریان:

قطعنامه های سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی ضمانت اجرایی ندارد

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: تصویب پیش نویس قطعنامه خروج رژیم صهیونیستی از اراضی اشغالی در مجمع عمومی سازمان ملل ضمانت اجرایی ندارد.

میثم ظهوریان ابوترابی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛  در واکنش به رای گیری پیش نویس قطعنامه خروج رژیم صهیونیستی از اراضی اشغالی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: مجمع عمومی تا کنون قطعنامه های متعددی را در خصوص بحث فلسطین صادر کرده است اما ساختار سازمان ملل بشکلی است که عملا قطعنامه های مجمع عمومی ضمانت اجرایی ندارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خصوص شورای امنیت سازمان ملل به عنوان رکن اصلی نیز زمانی که ناظر به مسئله رژیم صهیونیستی باشد، ضمانت اجرایی در خصوص قطعنامه های صادره وجود ندارد.

وی افزود: این موارد در گذشته نیز وجود داشت همانگونه که مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای برای تقسیم فلسطین صادر کرد اما آنچه مشاهده می شود خلاف آن است و قطعنامه اجرایی نشده است؛ بنابراین این قبیل قطعنامه ها اثری ایجاد نخواهد کرد.

این نماینده مجلس در دوره دوازدهم اضافه کرد: آنچه در جهان امروز در مسئله فلسطین معادلات را تعیین می کند، معادله هزینه و منفعت است که رژیم صهیونیستی از جریان مقاومت برداشت می کند./

پایان پیام

  • کد خبر : 383463
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار