خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/21 - 09:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
احمدی مطرح کرد؛

فشارافزایی پارس جنوبی کلید عبور از چالش ناترازی گاز

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: از آنجا که بحث فشارافزایی پارس جنوبی را از مجلس یازدهم پیگیر هستیم و قراردادهایی مبنی بر انجام فشارافزایی در دریا توسط مدیران قبلی صورت گرفته است، مدیران فعلی باید این قراردادها را به مرحله اجرا برسانند و ما نیز وظیفه نظارتی خود را انجام خواهیم داد.

موسی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به افت 6 درصدی گاز تامین شده برای نیروگاه‌ها در سال جاری نسبت به سال گذشته، گفت: متاسفانه ناترازی گاز وسعت بیشتری گرفته و از زمستان به تابستان رسیده است، درواقع توقف پروژه‌های فشارافزایی پارس جنوبی سبب شده، تولید یک فاز از بزرگ‌ترین میدان گازی جهان برای ایران از بین برود.

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین با توجه به روی کار آمدن دولت جدید و تغییر مدیران در  وزارتخانه‌های نیرو و نفت، کمیسیون انرژی به زودی جلسات خود را با مدیران جدید با هدف پیگیری ناترازی بنزین و بررسی برنامه‌های مدیران جدید برگزار خواهیم کرد.  

وی با بیان اینکه واکاوی راهکارها، آسیب‌ها و موانع پیرامون کاهش ناترازی گاز، برق و بنزین مسئله مهمی است که باید جدی گرفته شود، افزود: از آنجا بحث فشارافزایی پارس جنوبی را از مجلس یازدهم پیگیر هستیم و قراردادهایی مبنی بر انجام فشارافزایی در دریا توسط مدیران قبلی صورت گرفته است، مدیران فعلی باید این قراردادها را به مرحله اجرا برسانند و ما نیز وظیفه نظارتی خود را انجام خواهیم داد.

احمدی معتقد است «افزایش مصرف غیربهینه»، «عدم افزایش ظرفیت تولید» و «نداشتن نگاه استراتژیک و توهم نامتناهی‌بودن این منابع» منجر به وقوع ناترازی در کشور شده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: اگرچه مسئولان تلاش دارند تمام قصور این ناترازی را صرفا متوجه مصرف‌کنندگان کنند و مصرف بالا را عامل کمبود معرفی کنند، اما به اعتقاد کارشناسان، تولید ناکافی و عدم سرمایه‌گذاری در کنار مصرف غیراصولی منجر به ناترازی گاز در ایران شده‌ است./

پایان پیام

 

 

  • کد خبر : 383142
مریم احمدی
خبرنگار

مریم احمدی

آخرین اخبار