خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/21 - 12:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عباس زاده با اشاره به لغو حکم مصادره محموله نفتی ایران توسط آمریکا مطرح کرد؛

عقب نشینی یونان در توقیف نفتکش‌ها پس از اقدام قاطع و شجاعانه ایران

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه کشورها حق تعرض به نفتکش ایرانی در دریاهای آزاد را ندارند، گفت: دادگاه یونان پس از اقدام قاطع و شجاعانه ایران عقب نشینی کرد هرچند این تعرض با هماهنگی آمریکایی‌ها انجام گرفته بود.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص حکم دادگاه یونان مبنی بر لغو حکم مصادره محموله نفتی ایران توسط آمریکا، گفت: جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت‌های قانونی بین‌المللی استفاده می‌کند و بر اساس همین قوانین بین‌الملل نفت خود را می‌تواند بفروشد.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: کشورها حق ندارند در دریاهای آزاد به نفتکش‌های ایرانی تعرض کنند. کار آمریکایی‌ها و حکم مصادره نفت ایران توسط آمریکا، خلاف قانون و برای فشار به جمهوری اسلامی ایران بوده است.



وی در ادامه اظهار کرد: طبیعی است که تعرض به نفتکش ایرانی با هماهنگی آمریکایی انجام شد، آنها انتظار نداشتند با اقدام  قاطع و شجاعانه ایران مواجه شوند اما بعد از اقدام ایران برای مقابله به مثل متوجه شدند و عقب نشینی کردند. در واقع هر جا جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران در مقابل استکبار ایستاد، آنها عقب نشینی کردند.



عباس زاده در ادامه یادآور شد: آمریکایی‌ها از تمام تلاش خود برای افزایش فشار به ایران استفاده می‌کند تا بتواند از جمهوری اسلامی ایران امتیاز بگیرد و اقتصاد ما را تحت تاثیر قرار دهد. ما در مقابل این نوع تحرکات که کم نیست، از اقدامات دولت حمایت می‌کنیم و معتقدیم که بیش از این می‌توان با استکبار مقابله کرد.



نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: عقب نشینی غربی‌ها در موضوع توقیف کشتی‌ها پس از مقاومت ایران و مقابله جمهوری اسلامی ایران قابل پیش بینی بود. امیدوارم کشورهای غربی از تکرار این تعرضات جلوگیری کنند زیرا بازخوردهای سنگینی خواهد داشت و با اقدام سنگینی از سوی ایران مواجه می‌شوند./



پایان پیام

  • کد خبر : 343535
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار