خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/11/12 - 22:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
هاشم زایی مطرح کرد:

عزم جدی برای جایگزینی موتور سیکلت های برقی وجود ندارد

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با انتقاد از وضعیت تردد بی ضابطه موتورسیکلت های کاربراتوری در پایتخت تاکید کرد: دولت و شهرداری با عزمی جدی جایگزینی موتور سیکلت های کاربراتوری را در دستور کار قرار دهد .

عبدالرضا هاشم زایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نقش موتورسیکلت ها در آلایندگی هوای تهران تصریح کرد: مجلس بسترهای قانونی لازم برای جمع آوری موتورسیکلت های فرسوده و کاربراتوری را فراهم کرده و همچنین به برقی کردن موتورسیکلت ها در قانون هوای پاک نیز نگاهی جدی داشته است.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در حالیکه بارها تاکید شده که یک موتورسیکلت به اندازه چند خودرو آلودگی دارد و قرار بر این بود که موتورهای کاربراتوری تبدیل به برقی شوند که تاکنون این امر محقق نشده است.



عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با با اشاره به نقش بالای موتورسیکلت های کاربراتوری در افزایش آلایندگی سازمان حفاظت محیط زیست باید از پلیس بخواهد مانع از تردد این وسیله نقلیه در پایتخت شود، افزود: موتورسیکلت های کاربراتوری 2 و نیم برابر خودروی یورو 2 ایجاد آلایندگی می کند که با توجه به وضعیت بحرانی هوای پایتخت باید برای جلوگیری از تردد آنها چاره اندیشی کرد.



این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی خلاء مدیریت یکپارچه شهری به تشدید آلودگی هوا و مشکلات ناشی از آن منتهی شده است است گفت : کاهش آلودگی هوا نیازمند عزم ملی است و چنانچه انفعالی نسبت به اجرای قانون هوای پاک عمل شود نتیجه ای حاصل نخواهد شد.



هاشم زایی تصریح کرد: اکنون بیش از 2 میلیون موتوریکلت کاربراتوری در شهر تهران بی ضابطه تردد میکنند که هیچ قانونی نتوانسته از تردد بی ضابطه انها جلوگری کند چرا که هر موتور سیکلت معیشت یک خانواده را تامین میکند، این در حالیست که قرار بود موتورسیکلت های کابراتوری جمع آوری شوند.



به گفته عضو مجمع نمایندگان تهران دولت و شهرداری باید با عزمی جدی جایگزین موتورسیکلت های کاربراتوری را در دستور کار قرار دهد ./ انتهای پیام 



 

  • کد خبر : 273151
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار