خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/06/13 - 11:48
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
محمدی:

عدم برنامه ریزی صحیح برای ساخت مترو عامل اصلی خشک شدن چشمه علی است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: چشمه علی یکی از آثار تاریخی قدیمی است که به دلیل کم توجهی و عدم استفاده از کارشناس خبره و آگاه، خشک شده است.

به گزارش خانه ملت، چشمه علی در سال 1313 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، با شروع عملیات احداث خط 6 متروی تهران برخی از مقامات میراث فرهنگی و زیست محیطی درباره عبور این خط از کنار چشمه علی ابراز نگرانی کردند ولی مسئولان مترو اعلام کرده بودند که با توجه به فاصله ای که محل تونل با چشمه دارد آسیبی به آن وارد نمی شود. اما متاسفانه به گفته برخی از مسئولان شورای شهر آب این چشمه  به علت همین فعالیت عمرانی خط مترو، خشک شده است و در ایام تابستان دیگر فضای چشمه علی رنگ و بوی سابق را ندارد. مردم علی الخصوص ساکنان این منطقه از مسئولان مربوط درخواست رسیدگی به احیای آب چشمه علی را دارند.



چشمه علی قربانی بی توجهی مسئولان 



داود محمدی نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در این رابطه گفت: چشمه علی واقع در جنوب شهر ری با قدمت 7 تا 8 هزار سال که به دلیل عبور خط ریلی مترو با مشکل مواجه شده است، متاسفانه در کشور ما به ساخت و سازها توجهی نمی‌شود و بدونه برنامه‌ریزی و کارشناسی کاری انجام می‌دهیم که نتیجه آن جز آسیب رساندن به بخش‌های دیگر نیست.



نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: چشمه علی یک از آثار باستانی و با قدمت بلند تاریخی است که به دلیل کم توجهی و عدم استفاده از کارشناس، خشک شده و دیگر به حالت اولیه خودش بر نمی‌گردد.   



شهرداری در ساخت و سازها شتاب زده عمل نکند 



محمدی در ادامه: ما در کشور به مسئله کارشناسی، برنامه ریزی و مطالعه توجه نمی‌کنیم و معمولا کارهایی را که شتاب‌زده انجام می‌دهیم ناقص و باعث آسیب رساندن به نواحی دیگر می‌شود، باید قبل از اجرایی کردن طرح مترو، تمامی مسائل اعم از نقشه کشی محیط و مسیر تونل‌ها و تاسیسات بررسی و ارزیابی شود تا به مشکلات این‌چنینی برخورد نکنیم.



این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: تهران شهر بزرگ و دارای قدمت بلندی است و باید برای اجرای هر طرحی زمینه و شرایط محیطی آن کاملا مطالعه شود و حتی در صورت نیاز از کارشناسان خبره سایر کشورها استفاده کنیم.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: اگر نقصی در مدیریت شهری ما وجود دارد به این خاطر است که از کارشناسان خبره و مدیران آگاه و پرتلاش استفاده نکردیم. سمت و سوی کشور باید به جهتی حرکت کند که در تمامی بخش‌ها از مدیران خوب و کار کشته استفاده شود ./



پایان پیام

  • کد خبر : 260612
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار