خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/24 - 11:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

طرح ساماندهی مدارس غیردولتی با اولویت در دستور کار صحن قرار گیرد

عضو کمیسیون آموزش مجلس، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به در پیش بودن فصل ثبت نام دانش آموزان در مدارس، گفت: طرح ساماندهی مدارس غیردولتی با اولویت در دستور کار صحن قرار گیرد.

مهرداد ویس کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به در پیش بودن ثبت نام دانش آموزان در فصل تابستان، عنوان کرد: ضرورت برای نظارت بهتر در حوزه‌های مختلف از جمله اخذ شهریه‌های نجومی از خانواده دانش آموزان، نحوه عملکرد مدرسه در حوزه‌های تربیتی و نحوه به کارگیری و پرداخت حقوق به کادر مدرسه این طرح هرچه سریع‌تر در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.



نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر نظارتی بر مدارس غیرانتفاعی وجود ندارد و شاید برخی از این مدارس در حوزه‌‎هایی مانند آموزش تست زنی به دانش آموزش موفق باشند، ولی در حوزه‌های پرورشی و تربیتی ضعیف هستند و این مسئله خودش را زمانی که داوطلب وارد دانشگاه می‌‎شود، نشان می‌‎دهد.



ویس کرمی با بیان اینکه از سوی دیگر این طرح به دنبال حمایت از معلمان مدارس غیردولتی بوده و در واقع یک چتر حمایتی بر سر معلمان مدارس غیرانتفاعی است، افزود: طرح ساماندهی مدارس غیردولتی، موضوع بیمه، حقوق و مزایای معلمان مدارس غیرانتفاعی را نیز به‌طور دقیق رصد و دنبال می‌کند و به دنبال ساماندهی نحوه همکاری و جذب معلمان در مدارس غیرانتفاعی است.



وی با اشاره به آمار قبولی دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی در دانشگاه‌های برتر کشور، عنوان کرد: اگر همین هزینه‌‎هایی که مردم در مدارس غیرانتفاعی می‌‎کنند در مدارس دولتی انجام شود، می‌تواند موجب تحول این مدارس شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: کمیسیون آموزش حدود یک سال قبل طرح اصلاح قانون مدارس غیردولتی را تصویب و تقدیم هیأت رئیسه کرد ولی همچنان در دستور کار صحن علنی مجلس قرار نگرفته است. این مدارس با وجود عملکردهای متفاوتی که دارند، زیر چتر نظارتی نیستند و باعث بروز مشکلاتی شدند./



پایان پیام

  • کد خبر : 364912
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار