خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/02 - 12:06
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس زاده مشکینی:

زمان استانداردهای دوگانه حقوق بشری گذشته است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: غرب که علیه جمهوری اسلامی ایران قطعنامه ضد حقوق بشری در سازمان ملل متحد صادر می کند خود ناقض اصلی حقوق بشر در جهان است.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تصویب قطعنامه ضد حقوق بشری علیه کشورمان با پیگیری کانادا گفت: معمولا در شرایط خاص برخی از کشورها غربی با محوریت کانادا چنین تحرکاتی را انجام می دهند و در آستانه آغاز دور هفتم مذاکرات ایران با 4+1، آنها قصد دارد تا از این طریق، جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهند.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس ادامه داد: این اقدام غیرسازنده غربی‌ها کاملا قابل پیشبینی بود و انتظار می رفت تا در چنین نشستی قطعنامه ضد حقوق بشری علیه ایران داشته باشند. در 40 سال گذشته اثبات شده است که استاندار دو گانه غربی ها در برخورد با مسائل حقوق بشری و تمام مواردی که درباره ایران بهانه می کنند بدون استناد کافی و مستدل بوده است.



عباس زاده مشکینی بیان کرد: منبع گزارشات آن ها اغلب برخی از رسانه های بدون هویت یا از کانال های وابسته به غرب است که تکلیفشان با جمهوری اسلامی مشخص است یا از مخالفان نظام است که هویتشان را مشخص کردند یا از کانال مرتبط با رژیم صهویستی است که مستندات حقوق بشری غربی ها اعتبار حقوقی ندارد و رسمی نیست.



وی ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران در بحث مبارزه با مواد مخدر برای مقابله با ترانزیت آن هزاران شهیده داده است و در بحث مجازات با مصوبه مجلس صدور حکم اعدام به حداقل رسید.اطلاعات کشورهای غربی در این حوزه غیر واقع بینانه است و همواره برخورد چندگانه با مساله حقوق بشر دارند.



وی اظهار کرد: غرب ناقض اصلی حقوق بشر در جهان است و در شرایط حساس کنونی جمهوری اسلامی را مورد تحریم های ظالمانه قرار دادند. مردم ایران متاسفانه در بسیاری از موارد قربانی تحرکات و اقدامات ضد بشری غربی ها شده است.جرم مردم ایران این است که در سال 1357 خواستند از زیر سلطه غربی ها خارج شوند و مستقل زندگی کنند لذا جرم ملت ایران، آزادی خواهی است.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جرم مردم ایران این است که اجازه نداد منابعشان را غارت کنند؛جرم مردم ایران عدالت خواهی، حمایت از مظلومان عالم، اعتراض به رژیم کودک کش صهیونیستی است که قطعنامه های سازمان ملل جلوی چشمان دنیا پاره می کند و آن ها را به سخره می گیرد.  



وی ویاد آورشد: غربی ها با نظام جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر نظام مردم سالاری دینی و انقلاب مردم است مخالفت می کنند و به دنبال بهانه های حقوق بشری هستند. زمان استاندارد های دوگانه گذشته است و مردم دنیا این موضوعات را به خوبی می فهمند./



پایان پیام

  • کد خبر : 331905
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار