خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/28 - 10:46
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
باقری:

دولت در مبارزه با فساد می‌تواند باعث تقویت قوه قضاییه شود/این مطالبه مجلس و قوه قضاییه از دولت سیزدهم است

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، با اشاره به مبارزه با فساد به عنوان مطالبه مجلس و قوه قضاییه از دولت سیزدهم تاکید کرد که آقای رییسی که با شعار مبارزه با فساد و رفع موانعی همچون مدیریت‌های ضعیف و تعارض منافع وارد دولت شده است می‌تواند از طریق تحقق این اهداف به تقویت قوه قضاییه کمک کند.

مهدی باقری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد اظهارنظر رییس قوه قضاییه مبنی بر اینکه تقویت این قوه افزایش درآمد دولت را به همراه خواهد داشت، گفت: تقویت قوه قضاییه لزوما به این معنا نیست که بودجه این بخش افزایش داده شود و ما به دنبال این هستیم که مجلس کمک کند مشکلات قوه قضاییه کاهش پیدا کند که یکی از آنها کاهش تعداد پرونده‌های قضایی و به دنبال آن کاهش اطاله دادرسی است.



دولت باید مبارزه با فساد را به طور جدی پیگیری کند



نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وقتی تعداد پرونده‌های قضایی کاهش پیدا کند سرعت، دقت و کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها در قوه قضاییه افزایش یافته و باعث تقویت این قوه می‌شود. ضمن اینکه در بخشی از بدنه این قوه ارائه خدمات بهتر در گروی تامین امکانات لازم است.



وی در بیان اقدامات دولت که به تقویت قوه قضاییه منتهی می‌شود، تصریح کرد: هم‌اکنون مبارزه با فساد یکی از مهمترین اقداماتی است که نتیجه آن به تقویت قوه قضاییه منتهی خواهد شد چرا که ریشه کنی فساد باعث تامین امنیت عمومی و اقتصادی می‌شود بنابراین این یکی از مطالباتی است که از دولت آقای رییسی داریم که پیش از این به عنوان رییس قوه قضاییه هم فعالیت داشته است و با شعار مبارزه با فساد و رفع موانعی همچون مدیریت‌های ضعیف و تعارض منافع وارد دولت شده است.



باقری خاطرنشان کرد: این موانعی است که در شرایط کنونی وجود دارد و اگر برای رفع آنها برنامه‌ریزی دقیق و جامعی صورت نگیرد در آینده به سختی می‌توان برای رفع این موانع اقدام کرد. بنابراین دولت می‌تواند با برنامه ریزی جدی در جهت پیشگیری از بروز فساد در این زمینه به قوه قضاییه کمک کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هر اندازه که قوه قضاییه چابک‌تر و مقتدرتر بوده و نیروهای کارآمدتری در آن فعالیت داشته باشند و امکانات بیشتری متناسب با هر آنچه در نظام حقوقی و قضایی دنیا اعم از دانش‌بنیان مورد استفاده قرار گرفته است، در اختیار داشته باشد قطعا نقش بسزایی در رفع مشکلات کنونی کشور به ویژه در حوزه‌های اقتصادی خواهد داشت.



عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: دولت برای پیشبرد اهداف اقتصادی نیاز به همکاری قوه قضاییه دارد چرا که متاسفانه هدررفت منابع مالی و اقتصادی و نبود مدیریت صحیح  در این بخش مشکلات کنونی را در کشور رقم زده است و قوه قضاییه می‌تواند نقش مهمی در ساماندهی این بخش داشته باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 344040
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار