خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/23 - 12:15
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : صحن
باقری در نطق میان دستور:

دولتی ها نظارت های مجلس را بر نمی تابند/سوال و استیضاح نه تنها حق بلکه وظیفه نمایندگان است

نماینده مردم زنجان در مجلس تاکید کرد: محضر رئیس جمهور عرض می کنیم که ارتباط دولت با مجلس خوب نیست و دولتی ها نظارت مجلس را بر نمی تابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مهدی باقری در نشست علنی امروز( سه شنبه 23 اسفندماه) در مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص جایگاه مجلس در قانون، ایام انتخابات همه نمایندگان دیدند که انتظارات مردم با توجه به نیازهای ضروری که دارند موضوعات اجرایی است که طبیعتا در اختیارات و ظایف قانونی نمایندگان نیست و تکلیف دیگران است اما مردم این را می طلبند. تلقی داشتیم که این فقط شاید نیاز مردم است اما در این ایام دیدیم که متاسفانه بسیاری از مسئولان به جایگاه مجلس و قانون توجهی ندارند.



 نماینده زنجان و طارم در مجلس اظهار داشت: مجلس نهادی است برای عالی ترین مراتب امر به معروف و نهی از منکر که مسئولین کشور را که بیشترین اختیارات را دارند با تقنین امر به معروف و نهی از منکرات می کند تا راه صحیح را طی کنیم و همچنین با نظارت مسیر درست را نشان دهیم. از دولت و قوه قضاییه و سایر عزیزان مسئولان کشور انتظار داریم بدانند که مجلس چه کار می کند نباید از نظارت مجلس ناراحت شد.



وی بیان کرد: تمام عزیزان هم برای دولت قبل تلاش کردند و حمایت کردند و هم از دولت فعلی، نمایندگان چشم بینای مردم اند، زبان گویای ملت اند، اگر اعتراضی می کنند و کار نظارتی انجام می دهند از این بابت است که تکلیف خود را عمل کرده و به دولت کمک کنند. این چه تلقی است که به نوعی از مجلس فاصله بگیریم و ارتباط نداشته باشیم. محضر رئیس جمهور عرض می کنیم که ارتباط دولت با مجلس خوب نیست و دولتی ها نظارت ها را بر نمی تابند.



این نماینده مجلس گفت: مگر نمایندگان مسائل شخصی شان را پیگیر اند، موضوعاتی چون مسکن، ازدواج، اشتغال، جاده روستایی و تامین آب شرب را پیگیری می کنیم وزیر، استاندار، بخشدار را شما معرفی می کنید، بودجه دست دولت است، لایحه را سازمان برنامه می نویسد و ما در مجلس بررسی می کنیم، پول هم در اختیار شما است، این چه تلقی است اگر نمایندگان پیگیری می کنند ناراحت می شوید، سوال و استیضاح نه فقط حق و شأن و اختیار نماینده است بلکه وظیفه نماینده است. آن روزی به شما اعتماد می کند و رای می دهد روزی هم که ببیند خطایی پیش بیاید، سوال و تذکر و نهایتا استیضاح را به کار می گیرد، در کشور هم  اشکالی پیش نمی آید اتفاقا اگر هر کسی وظیفه خود را درست انجام دهد کار کشور بهتر پیش می رود. اگر اشکال و سوالی مطرح می شود دوستان ناراحت نشود.



باقری مطرح کرد: موضوعی که این ایام درگیر آن هستیم بحث مسائل ارزی، مسکن، اشتغال است عزیزان دولتی به این مباحث جواب دهند از کسی  پاسخی نمی شنویم، هر قدر پیگیری می کنیم، جواب شفافی ارائه نمی شود تا با مردم در میان بگذاریم، در خصوص حجاب و عفاف چه تلقی است که دولت و قوه قضاییه بنشیند تا مجلس اقدام کند، مجلس اقدام و پیگیری خود را می کند منتها درست این است که قوه قضاییه و دولت پیگیری کنند، پیش دستی کنند، لایحه بیاورند و در مجلس این داستان پیگیری شود. همه مسئولین باید بدانند در خصوص احکام الهی به هیچ عنوان نباید کوتاه آمد، اگر در کشور عزتی داریم به خاطر اسلام و رعایت احکام الهی است. اگر در برابر هجوم فرهنگ دریدگی و برهنگی از غرب و شرق به ایران سکوت کنیم به هیچ عنوان مشکلات حل نمی شود.



این نماینده مجلس تاکید کرد: در خصوص فضای مجازی بارها تاکید کردیم که باید قانونمند شود، زمین و زمان پیگیری کردند، رسانه های بیگانه حمله کردند که این فضا رها بماند تا ایام اغتشاشات به آن مشکلات برخورد کنیم و در این ایام مشکلات ارزی را شاهد باشیم. کار درست این است که ابا نکنیم، ترسیم، تعارف نکنیم و اقدام کنیم. در صدر اسلام پیامبر توانست با فرهنگ برهنگی مقابله کند و هم در ابتدای انقلاب این طور بود امروز تعدادی از بیگانگان تلاش می کنند کسی در کشور پیگیری این مسئله نباشد در حالی که همانگونه در موضوع اقتصاد و معیشت پیگیری کردیم در موضوع فرهنگ هم به جد پیگیری خواهیم کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 358889
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار