خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/07 - 08:52
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
شاکری با اشاره به لزوم تامین تجهیزات آتش‌نشانی؛

در حال حاضر قابل قبول ولی باید به فکر آینده بود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مقابله با بحران‌های غیر قابل پیش بینی در برابر نگاه عموم مردم و هزاران دوربین یکی از نکاتی است که آتشنشانی پر خطر دارد، ضعف‌ها و کمبودهای این شغل پر خطر می‌تواند انتقادهای از طرف جامعه را به همراه داشته باشد بر همین اساس ضعف‌های این شغل پرخطر علاوه بر خسارات جانی و مالی برای آحاد جامعه، از جمله نکاتی است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

اقبال شاکری در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد خالی بودن انبارهای سازمان آتش‌نشانی از تجهیزات گفت: در گذشته برای تجهیزات آتش‌نشانی به ویژه نردبان، ردیف اعتباراتی مناسبی اختصاص داده شد و برای تامین امکانات تاکید ویژه‌ای شده است. در حال حاضر این سازمان برای انجام ماموریت‌‌های خود با مشکل کمبود امکانات روبرو نیست.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به اینکه حریق در شهرها جزو حوادث پر تکرار محسوب می‌شود و ماموریت‌های سازمان آتش نشانی بسیار بالا است؛ استهلاک ماشین آلات این سازمان در سطح بالایی قرار دارد، برای اینکه در آینده با مشکل مواجه نشویم باید از امروز در اندیشه تامین تجهیزات این سازمان باشیم که نقشی پررنگ در کنترل بحران دارد.



شهرداری‌ها باید اهتمام و آینده‌نگری لازم مشاغل پر خطر داشته باشند



عضو کمیسیون عمران در مجلس یازدهم یادآور شد: شورای شهر تهران، وزارت کشور و شهرداری‌ها باید اهتمام و آینده‌نگری لازم را داشته باشند برای این شغل پرخطر که نقش و جایگاه ویژه‌ای در کنترل بحران دارد؛ اگر پیشنهادی در جهت حمایت از سازمان آتش‌نشانی وجود داشته باشد به مجلس شورای اسلامی ارسال شود، نمایندگان تمام قد حمایت‌های لازم را خواهند داشت.



سازمان آتش نشانان با توجه به سختی کاری که دارند، باید به عنوان یکی از مشاغل پر خطر در اولویت قرار بگیرند؛ به فرض مثال؛ به لحاظ ماشین آلات، تجهیزات، نردبان، لباس و بیمه کارکنان و از همه مهمتر فناوری جدید همچون پهپادهای آتش‌نشانی و یا هواپیما برای آتش نشان‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد



نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سازمان آتش نشانی با توجه به سختی کاری که دارند، باید به عنوان یکی از مشاغل پر خطر در اولویت قرار بگیرند؛ به فرض مثال؛ به لحاظ ماشین آلات، تجهیزات، نردبان، لباس و بیمه کارکنان و از همه مهمتر فناوری جدید همچون پهپادهای آتش‌نشانی و یا هواپیما برای آتش نشان‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد. در نظر بگیریم در بافت فرسوده و پر تراکم پهپادهای آتش نشان می‌توانند این نقص‌ها را جبران کنند.



مخاطرات شغل آتش نشانان



شاکری با اشاره به مخاطرات شغل پر خطر آتش نشانی در ادامه تاکید کرد: آتش‌نشانان در هر ماموریت به طور معمول در معرض عوارضی همچون استرس رانندگی و ترافیک، عوارض ناشی از صدای آژیر، بلندگو و نور چراغ گردان، عوارض، ناشی از اثرات دود و گازهای سمی در محل های عملیات، اثرات ناشی از حرارت در محل حریق، عوارض ناشی از ترشح هورمون های دفاعی و آمادگی بدن در برابر حوادث، عوارض ناشی از تماس یا جذب مواد شیمیایی از طریق پوست، عوارض ناشی از دریافت پرتوهای یونساز و تشعشعات رادیواکتیویته، عوارض ناشی از صدمات فیزیکی در حین انجام وظیفه،قرار می گیرند. سازمان‌ها و نهادهای متولی که نقشی در حمایت از آتش نشانان دارند باید جایگاه و سختی این شغل را به صورت ویژه درک کنند.



بحران‌ها از لنز دوربین‌ها در امان نیستند



وی در ادامه تصریح کرد: مقابله با بحران‌های غیر قابل پیش بینی در برابر نگاه عموم مردم و هزاران دوربین یکی از نکاتی است که این شغل پر خطر دارد، ضعف‌ها و کمبودهای این شغل پر خطر می‌تواند انتقادهای از طرف جامعه را به همراه داشته باشد بر همین اساس ضعف‌های این شغل پرخطر علاوه بر خسارات جانی و مالی برای آحاد جامعه، از جمله نکاتی است که باید در دستور کار قرار بگیرد.



بیشتر بخوانید:





عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: شورای شهر تهران دو مسئله حمل و نقل ترافیک و رسیدگی به مسائل آتش‌نشانان که در مدیریت بحران نقش اساسی دارند در دستور کار خود قرار داده است. مهیا کردن نیازهای سازمان آتش نشانی باید جزو اولویت‌های سازمان‌های و نهادهای مربوطه باشد./ 



پایان پیام



 



 



 



 

  • کد خبر : 348269
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار