خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/05 - 14:31
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
خضریان نوشت:

در اصل شفاف یا سالم بودن انتخابات میان دولت و مجلس اختلافی نیست

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در توئیتر بخش هایی از مصاحبه اش با روزنامه ایران را منتشر کرد.

 به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران ،ری ،شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در توئیتی نوشت:



در گفتگوی با روزنامه ایران درخصوص بخشنامه اخیر معاون سیاسی وزیر کشور درباره ‎انتخابات، با بیان اینکه امروز اقتصاد مسأله اصلی کشور است، نسبت به عدم دامن زدن به مسائل حاشیه‌ساز سیاسی که گره‌ای از مشکلات مردم و کشور رفع نمی‌کند، تأکید شد.



‏باید بپذیریم بخشنامه ‎وزارت کشور به گونه‌ای نبود که برخی با توسل به آن، آرامش جامعه را فدای آن کنند. با رجوع به متن بخشنامه، ردپای سیاست‌های کلان انتخاباتی و چه بسا رویکرد کلان دولت و مجلس درباره انتخابات، یعنی ‎ شفافیت و سلامت را می‌بینیم. البته می‌توانست بهتر تنظیم و ابلاغ شود.



‏بخشی از شبهاتی که حول این بخشنامه ایجاد شده، ناشی از جوسازی‌هایی است که برخی با دمیدن در آن خواسته یا ناخواسته زمینه اختلاف میان خدمتگزاران نظام ‎جمهوری اسلامی را فراهم می‌کنند و شاید این جوسازی‌ها توسط عده‌ای، دارای پشت صحنه‌ای با هدف دور شدن از اولویت‌ها ایجاد می‌شود.



‏امروز همکاری و هم افزایی میان قوا، یک دستورکار و یک ‎راهبرد اساسی است و کشور چه در زمینه اقتصادی و چه اجتماعی و بنابر انتخابات مهمی که کشور در پیش دارد، در شرایطی نیست که بخواهیم تحت تأثیر این جوسازی‌ها قرار بگیریم و بر این اساس علیه وزیر کشور یا معاون سیاسی وزیر کشور اقدام کنیم.



‏از جمله ثمره این همکاری و هم‌افزایی، گره‌گشایی‌ها در سیاست خارجی و افتتاح طرح‌های متعدد در نقاط مختلف کشور است که امروز شاهد آن هستیم و نباید کام ‎مردم را تلخ کنیم. طبیعی است که برخی این وضعیت را نپسندند و تلاش کنند تا مانند دوره‌های قبل، زمینه اختلاف میان قوا را فراهم کنند.



‏در موارد متعدد شاهد همکاری ‎دولت و ‎مجلس بودیم که مردم هم ثمره آن را دیدند. امروز هم به تداوم این همکاری نیاز داریم و نباید شرایطی را فراهم کرد که از محل اختلاف نظرها،به مسائل اصلی کشور که ‎اقتصاد و معیشت مردم و مسائل مهم کشور در حوزه ‎سیاست خارجی است، آسیبی وارد شود.



‏بنابر کارنامه و شناختی که از ‎وزیرکشور دارم، ضمن اینکه معتقدم در این قضیه، وزیر کشور و معاون سیاسی وی مظلوم واقع شدند. معتقدم این مسائل،از طریق گفت‌و‌گو و تفاهم قابل حل است. بویژه اینکه در اصل شفاف یا سالم بودن انتخابات، میان دولت و مجلس اختلافی نیست و بر این قضیه اصرار دارند.



 



 

  • کد خبر : 364040
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار