خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/28 - 14:11
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
علیزاده برمی:

تکمیل مصلای دامغان نیازمند اعتبار دولتی است

نماینده دامغان در مجلس گفت: مردم این شهرستان به اندازه سهم خودشان برای ساخت مصلا کمک کرده‌اند و لذا تکمیل پروژه نیازمند اعتبار و کمک دولت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛علی اکبر علیزاده برمی نماینده مردم دامغان و عضو مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی در سومین نشست فعالان فرهنگی دامغان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به میزبانی تالار منوچهری دامغانی مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی، با بیان اینکه این شهرستان دارای سابقه فرهنگی بالا است، تاکید کرد: دامغان تربیت شدگان علمی و چهره‌های فرهنگی و سیاسی فراوان دارد که امروز در سطوح مختلف فرهنگی، علمی و حوزوی فعالیت دارند.



وی با بیان اینکه جایگاه شهرستان دامغان در استان سمنان همانند جایگاه قم بعنوان قطب دینی در کشور است که نشان از توجه مردم این شهرستان به فرهنگ، هنر و موضوعات مذهبی دارد، افزود: دامغان در جریان انقلاب اسلامی ایران ۱۵ شهید تقدیم کرد و این شهرستان در تقدیم شهدا در دوران دفاع مقدس نیز مقام دوم را نسبت به جمعیت به خود در کشور داراست.



نماینده مردم دامغان در مجلس با بیان اینکه ۱۰۰ قاری ملی و بین‌المللی قرآن کریم از این شهرستان تربیت شده‌اند، افزود: در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰ طلبه و روحانی دامغانی در حوزه‌های علمیه کشور بویژه قم مشغول به تحصیل هستند.



علیزاده برمی با اشاره به فعالیت حوزه‌های علمیه دامغان به مثابه ستون‌های ترویج فرهنگ دینی در این شهرستان، بیان داشت: حوزه علمیه دامغان قدمت ۷۰۰ ساله دارد که این مکان فرهنگی نشان از اهمیت مردم به حوزه دین و فرهنگ دارد.



نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: پرجمعیت‌ترین نماز جمعه استان بر اساس گزارش ستاد نماز جمعه استان سمنان متعلق به دامغان است که نشان می‌دهد مردم مومنانه در جمع‌های مذهبی حضور دارند.



علیزاده برمی با بیان اینکه دغدغه‌های فرهنگی فعالان مذهبی و فرهنگی دامغان باعث شد تا برای نخستین بار در ایران در دهه سوم ماه مبارک رمضان به مدت سه روز ۱۶۰ دانش‌آموز دبیرستانی معتکف شدند اظهار امیدواری کرد که این حرکت به عنوان الگویی در سراسر کشور تعمیم داده شود و مورد حمایت بیشتری قرار گیرد.



نماینده دامغان در مجلس با بیان اینکه در بحث مصلای شهرستان دامغان مردم تا آنجا که در توانشان بوده است کمک‌های خودشان را کرده‌اند افزود: کار، کار بزرگی است و به سرانجام رسیدن آن نیازمند مساعدت دولت است.



وی همچنین بیان داشت: در منطقه مسکن مهر دامغان که شاید پرتراکم‌ترین نقطه شهری ماست متأسفانه مسجد نساخته‌اند و مردم خودشان به میدان آمدند و با کمک آن‌ها و خیرین ساخت مساجد آغاز شد اما آن طور که باید این کار به سرانجام نرسیده‌است و این را هم از شما می‌خواهیم که به مردم عزیز مسکن مهر دامغان هدیه بدهید که تکمیل مساجد آن مجموعه نیز به بهترین شکل به سرانجام برسد./



پایان پیام

  • کد خبر : 344082
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار