خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/28 - 09:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
خضریان نوشت:

تولید قدرت ملی از اقدامات اصلی در مسیر مذاکره و خنثی‌سازی تحریم/کارنامه ظریف بدون قهرمان‌سازی سنجیده شود

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در توئیتی به گفتگو با "سعید لیلاز" در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت درباره موضوع ‎ مذاکره یا خنثی‌سازی ‎ تحریم اشاره کرد.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت، علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس و سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در  توئیتی نوشت:



در گفتگویی با جناب سعید لیلاز در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت که پیرامون موضوع ‎ مذاکره یا خنثی‌سازی ‎تحریم برگزار شد، با اشاره به پیشینه تاریخی جریان ‎ غربگرا که معتقد به وابستگی کامل به غرب بوده است، ضمن رد این دوگانه، معطل کردن همه چیز به موضوع مذاکره را اشتباه دانستم.‎



تولید قدرت ملی یکی از اقدامات اصلی هم در مسیر مذاکره و هم خنثی‌سازی تحریم است که می‌بایست در دستور کار همه جریان‌های سیاسی قرار گیرد. اما متاسفانه جریانی که  سیاست خارجی را عرصه رقابت‌های سیاسی می‌پنداشت، پس از تصویب قانون راهبردی رفع تحریم‌ها، مقابل مجلس موضع گرفت.



بازخوانی تاریخی مواضع و اقدامات جریان‌های مختلف سیاسی طی سال‌های گذشته پیرامون موضوعات مهمی چون ‎ برجام و همچنین مقابله با سوپرمن‌سازی از برخی سیاسیون بدون توجه به واقعیات رقم خورده در میدان عمل، می‌تواند مانع از غلبه روایتی جریان تحریف برای انحراف افکار عمومی در آینده گردد.



برخلاف جناب لیلاز که معتقد است عرصه اقتصاد کشور به فردی چون جناب ‎ محمدجواد ظریف نیاز دارد، معتقدم می‌بایست کارنامه ایشان بدون قهرمان‌سازی، بصورت واقع‌بینانه در دیپلماسی سنجیده شود؛ تا با تحریف ‎ تاریخ کشور، زمینه قراردادهای خسارت‌بار دیگر را فراهم نشود.



جناب لیلاز در حالی از عملکرد ‎ اقتصادی دولت جناب ‎ حسن روحانی دفاع می‌کند،  که تنها در یک مورد شاهد ۷ برابر شدن پایه پولی نسبت به دولت دهم و فقیرتر شدن بیشتر ‎ مردم هستیم، اما کسی پاسخ نمی‌دهد روحانی کدام پروژه بزرگ اقتصادی را در دوران خودش به سرانجام رساند؟! /



پایان پیام

  • کد خبر : 333888
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار