خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/15 - 09:09
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
حسین زهی خبر داد

تصویب تبدیل جاده فرعی خاش _ سراوان به اصلی با اعتبار۱۲۰۰ میلیارد تومان با اخذ ماده ۲۳

نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش های نصرت آباد و کورین در مجلس از تصویب تبدیل جاده فرعی خاش _ سراوان به اصلی بطول ۱۵۱ کیلومتر با اعتبار۱۲۰۰ میلیارد تومان با اخذ ماده ۲۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ اسماعیل حسین زهی، نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش های نصرت آباد و کورین و عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی از تصویب تبدیل جاده فرعی خاش _ سراوان به اصلی بطول ۱۵۱کیلومتر با اعتبار۱۲۰۰ میلیارد تومان با اخذ ماده ۲۳ خبر داد.



این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: گرفتن اعتبار در شرایط فعلی و وضعیت اقتصادی کشور برای پروژه ها کار بسیار سختی است. متاسفانه  وقتی برای پیگیری پروژه های که بعنوان مطالبه و دغدغه اصلی مردم منطقه بوده به مسئولان مراجعه کردیم فقط به مکاتبات برخورد کردیم و هیچ گونه ردیف اعتباری خاصی برای احداث پروژه وجود نداشته است.



وی افزود:یک ابر پروژه مثل راهسازی با مکاتبه و منابع کم استانی و شهرستانی به سرانجام نخواهد رسید و نمونه آن ارتقای محورهای مواصلاتی خاش میرجاوه،خاش سراوان و خاش روتک  از جاده فرعی به اصلی که مطالبه و دغدغه سالیان طولانی مردم شریف منطقه بوده است،اما علی رغم مکاتبات متعدد به نتیجه نهایی و اجرایی نرسیدند.



عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس تصریح کرد: تامین منابع مالی پروژه های بزرگ با مکاتبه و نامه نگاری متعدد قابلیت اجرایی ندارد فقط با اعتبارات کلان ملی امکان پذیر هست و آنهم دارای ردیف و شناسه مشخص در بودجه سالیانه کل کشور، مشروط به اخذ ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه باشد ،باتوجه به شرایط فعلی و اقتصادی کشور و منابع محدود اخذ این ماده بسیار دشوار است چراکه اگر دولت موافقت کند بالجبار باید ساخت پروژه را آغاز کند.



حسین زهی خاطرنشان کرد: طی دوسال گذشته ما این سه پروژه جاده ای را برای ارتقا از فرعی به اصلی بصورت مستمر پیگیری کردیم که بتوانیم در ردیف بودجه سالیانه کشور قرارشان دهیم،خوشبختانه بعد ازدوسال تلاش مستمر از سه پروژه مجوز ارتقای محور خاش سراوان اخیرا اخذ شد.



نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش های نصرت آباد و کورین در مجلس بیان کرد: محور خاش سراوان با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی از جمله جاده های پرتردد استان است و به همین دلیل احداث باند دوم این محور را از جمله فعالیت های مهم قرار دادیم،این جاده از بدو احداث بعنوان یک محور فرعی بوده و سالهاست باتوجه به عرض کم و دوطرفه بودن خسارات غیرقابل جبران جانی و مالی برای مردم استان داشته است.



حسین زهی خاطرنشان کرد:  با دعوت و بازدید های مکرر مسئولان وزارت راه و شهرسازی،رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس و سایر مسئولان طی ۲۴ماه گذشته از این جاده بلاخره مسئولان برای ارتقای محور از فرعی به اصلی موافقت کردند و طی اردیبهشت و مردادماه سال جاری مجوزات زیست محیطی و پدافند غیرعامل صادر شد و تبدیل راه فرعی خاش سراوان به اصلی بطول ۱۵۱ کیلومتر با اعتبار پایه۱۲۰۰ میلیارد تومان در کمیسیون ماده ۲۳سازمان برنامه و بودجه کشور در یکم آبان ماه جاری تصویب شد تا از سال آینده با ردیف بودجه خاص احداثش آغاز شود ویکی از مطالبات و آرزوهای دیرینه مردم شریف استان با دوبانده سازی این محور برآورده شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 353225
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار