خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/11/27 - 15:55
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
صفاری نطنزی:

تشکیل دهندگان اجلاس ورشو باید از خجالت خودشان را  پنهان کنند

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید:در اجلاس ورشو  از تظاهرات منافقین و سلطنت طلب ها به عنوان  ابزار قدرت ها استفاده کردند و این  نشان می‌دهد که مخالفان جمهوری اسلامی همین‌ها هستند.

مرتضی صفاری نطنزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره  ضمن اشاره به موضوع نشست مفتضحانه ورشو گفت:تظاهرات منافقین و سلطنت طلب ها که یک اقدام از پیش تعیین شده،اقدامی تکراری و کاملاً هماهنگ شده بود.



وی افزود:در واقع در راستای سیاست آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران که بحث فشار حداکثری علیه ایران است؛یک کارناوالی در ورشو به راه انداختند البته واقعا افتضاح بود.



نماینده مردم نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شکست مفتضحانه اجلاس ورشو مطرح کرد: در این نشست ۷۹ وزیر خارجه دعوت شده بود که کمتر از ۳۰  نفر در آن شرکت کردند؛ آنان کشورهایی که اثرگذاری و جایگاه مهم سیاسی ندارند؛بنابراین آنچه که خودشان تصور می‌کردند که در این اجلاس به دست می‌آورند،به دست نیاوردند.



 



بیشتر بخوانید:





بیانیه پایانی و شکست نشست ورشو



صفاری با اشاره به بیانیه پایانی نشست ورشو مطرح کرد:در بیانیه پایانی این اجلاس حرفی از ایران نزدند؛در حالی که از قبل تبلیغ می کردند که محور صحبت ها در این اجلاس ایران است؛آنها تلاش می کردند که یک بیانیه‌ای آنجا تصویب کنند که ایران را در بعضی زمینه ها متهم کنند و بعد از آن در مجامع مختلف بین المللی و سازمان ملل بر اساس آن تصمیم بگیرند،اما این بیانیه هیچ اشاره‌ای به ایران نکرده است و این نشان می‌دهد که این اجلاس موفقیتی برای آنها نداشته است.



منافقین و سلطنت طلب ها  همیشه  آلت دست آمریکایی ها بوده اند



این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید براین که همیشه منافقین و سلطنت طلب ها  ابزار و آلت دست آمریکایی ها بوده اند،اظهار کرد:در اجلاس ورشو  از تظاهرات منافقین و سلطنت طلب ها به عنوان  ابزار قدرت ها استفاده کردند و این  نشان می‌دهد که مخالفین جمهوری اسلامی همین‌ها هستند و این نشان می‌دهد که آنها از قبل هم تحت حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند،این افراد را با مبالغ هنگفتی بسیج کرده بودند تا شوی تبلیغاتی ایجاد کنند.



عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه نشست ورشو بسیار مفتضحانه بود ،تاکید کرد: من فکر می‌کنم که تشکیل دهندگان اجلاس ورشو باید از خجالت خودشان را گم و گور کنند؛جمهوری اسلامی باید نسبت به رفتار کشورهای مانند لهستان موضع قاطعی بگیرد، ما باید در سیاست خارجی نسبت به بعضی کشورها تجدید نظرکنیم. 



وی با اشاره به حادثه خاش-زاهدان مطرح کرد:آن حادثه تروریستی که منجر به شهادت هم میهنانمان شد ،در کنار این حوادث حاصل اقدامات آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و عوامل مزدور آنها در منطقه بود و نشان داد آمریکایی ها در منطقه  می خواستند فشار حداکثری را در داخل و هم از بیرون نشان بدهند.



به گزارش خانه ملت؛ محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی،در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در گفت و گو با شبکه لبنانی المنار تصریح کرد،نشست های "مونیخ" و "ورشو" به وضوح منزوی بودن دولت آمریکا را نشان داد.



وی خاطرنشان کرد هیچکس با اقدامات ضدایرانی آمریکا همراه نمی شود زیرا واشنگتن قوانین بین المللی را نقض کرده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 274074
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار