خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/27 - 18:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
بخشایش اردستانی مطرح کرد؛

تریبون سازمان ملل محلی برای دفاع مستقیم از غزه از سوی رئیس جمهور ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تریبون مجمع عمومی سازمان ملل را محل مناسبی برای رئیس جمهور ایران دانست که به صورت مستقیم از غزه دفاع کند.

احمد بخشایش اردستانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت سخنرانی رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل که به زودی از سوی دکتر پزشکیان در نیویورک صورت خواهد گرفت، گفت: عموما سخنرانی ها بر مبنای دیپلماسی نرم قرار دارد و شما می توانید از طریق صحبت روی مخاطب تأثیرگذار باشید و سبک زندگی و تفکر خود را به طرف مقابل بفهمانید و از همین مسیر است که جنگ و نزاع کنار رفته و صلح و دوستی جایگزین آن می شود.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه قطعا رئیس جمهور کشورمان از تریبون سازمان ملل از مظلومان دنیا دفاع کرده و صلح طلبی جمهوری اسلامی ایران را اعلام می کند، اظهار کرد: دکتر پزشکیان باید موضع کشورمان را نسبت به کشورهایی که تحریم های ظالمانه علیه کشورمان و سایر کشورها روا می دارند اعلام کند و بگوید با این حال جمهوری اسلامی همواره به دنبال گفتگوی سیاسی و مذاکره است.

وی در ادامه با بیان اینکه رئیس جمهور باید آمریکا را خطاب سخنان خود قرار دهد، عنوان کرد: رئیس جمهور می تواند از پشت تریبون سازمان ملل به صورت مستقیم از غزه دفاع کند و در کنار آن نیز با رؤسای جمهور سایر کشورها در حاشیه نشست سازمان ملل، مذاکره داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دکتر پزشکیان باید موضع همیشگی ایران را بار دیگر با قدرت نشان دهد و صلح طلبی ایرانیان را اعلام کند در عین حال که هیچگاه زیر بار زور نخواهیم رفت./

پایان پیام

  • کد خبر : 383439
فائزه ظهیری
خبرنگار

فائزه ظهیری

آخرین اخبار