خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/13 - 14:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
شهریاری:

تروریستی نامیدن سپاه از سوی کانادا تاثیرچندانی در مجامع بین المللی ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش با اقدام خصمانه دولت کانادا در خصوص تروریستی قرار دادن سپاه گفت: اقدام دولت کانادا صرفا سیاسی بوده و تاثیرچندانی در مجامع بین المللی ندارد.

محمد مهدی شهریاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ در واکنش با اقدام خصمانه دولت کانادا در خصوص تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این اقدام به دلیل لابی های صهیونیستی ضد ایرانی که در مجلس و دولت کانادا شکل گرفته، صورت گرفته و اقدامی صرفا سیاسی است که متاسفانه علیه سپاه پاسداران اتخاذ شد و تاثیرچندانی در مجامع بین المللی نداشته است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تنها دولتی که از اقدام خصمانه کانادا حمایت کرد، دولت آمریکا بود چراکه کانادا جزو دولت ها وابسته به آمریکا است و بدون اطلاع آنها هیچ تصمیمی نمی گیرد.

این نماینده مجلس در دوره دوازدهم بیان کرد: وزارت خارجه کشورمان باید فعالانه نسبت به این قبیل اقدامات، از تمام ظرفیت های دیپلماسی استفاده کند و سیاست های کانادا را محکوم کند و به دیگر کشورها آگاهی لازم را ارائه کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: خوشبختانه ایران با کانادا هیچ رابطه سیاسی ندارد و اقدامات اخیر کانادا علیه کشورمان نشأت گرفته از تقابلاتی است که در مجامع بین المللی با این کشور داشتیم از طرفی نیز کشور کانادا در تحولات بین المللی جایگاه خاصی ندارد و تنها به دنبال ابراز وجود است./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 380251
کلمات کلیدی
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار