خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/28 - 14:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
نقدعلی:

تدبیر مجلس برای کاهش قتل‌ در کشور با استفاده از سلاح گرم/ مجازات‌ها متناسب با جرم می‌شود

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با تاکید بر اینکه اجرای طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات می‌تواند کاهش تعداد قتل‌های کشور با استفاده از سلاح گرم را در پی داشته باشد، گفت: با توجه به اینکه مجازات خرید و فروش و حمل سلاح گرم در این طرح تشدید شده بنابراین در کاهش قتل ها بسیار موثر خواهد بود.

محمدتقی نقدعلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد برخی اظهارات مبنی بر افزایش تعداد قتل های کشور با استفاده از سلاح گرم و فروش اسلحه در فضای مجازی به قیمت 4 تا 100 میلیون تومان، گفت: حمل و تهیه سلاح گرم جرم است اما افراد به سهولت آن را تامین و تهیه می کنند که در این رابطه باید در کنار آسیب شناسی و چرایی این موضوع نسبت به افزایش مجازات ها اقدام کرد در واقع هر اندازه که مردم از آموزه های اخلاقی و دینی دور شوند به همان اندازه شاهد افزایش آسیب های اجتماعی و قتل های فجیع خواهیم بود.

وی با یادآوری اینکه بررسی ابهامات شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز در دستور کار کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس قرار دارد، افزود: در این طرح خلاء‌ها و ایرادهای قانونی شناسایی و مجازات ها متناسب و خلاء های جرم انگاری از جمله تبلیغات خرید و فروش اسلحه در فضای مجازی پیش بینی شده شده است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس دوازدهم ادامه داد: بر اساس این طرح مجازات ها بازدارنده خواهد شد و سلاح های جدیدی مانند پی سی پی که در قانون قبلی پیش بینی نشده بود مدنظر قرار گرفته است.

نقدعلی با تاکید بر اینکه اجرای طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات می تواند کاهش تعداد قتل های کشور با استفاده از سلاح گرم را در پی داشته باشد، گفت: با توجه به اینکه مجازات خرید و فروش و حمل سلاح گرم در این طرح تشدید شده بنابراین در کاهش قتل ها بسیار موثر خواهد بود./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 383643
گل زری  فرخنده بخش
خبرنگار

گل زری فرخنده بخش

آخرین اخبار