خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/04/09 - 08:19
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
گودرزی:

تداوم اعتراض جلیقه زردها نشان از اضمحلال دموکراسی در پاریس است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد تداوم اعتراضات خیابانی جلیقه زردها در کشور فرانسه نشان می دهد دموکراسی و دفاع از حقوق بشر برای پاریس صرفا به امری شعاری تبدیل شده است.

مسعود گودرزی در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با تداوم اعتراضات خیابانی و خیزش جلیقه زردها در کشور فرانسه، گفت: پاریس همواره از دموکراسی در موضع گیری های سیاسی خود صحبت می کند و دیگر کشورها را برای رعایت نکردن این مولفه سرزنش می کند اما اکنون مشهود است که دموکراسی برای آنها امری شعاری است.



فرانسه خود را مهد دموکراسی و دفاع از حقوق بشر می داند!



نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فرانسه خود را مهد دموکراسی و دفاع از حقوق بشر می داند اما روند چند ماه گذشته در این کشور نشان می دهد که آنها از خطوط قرمز در این حوزه رد شده اند، اظهار کرد: در واقع مردم این کشور درخواستی را مطرح کرده اند که می توان آن را بررسی کرد اما برخورد پلیس فرانسه با آنها بر خلاف روال معمول است.



وی ادامه داد: باید یادآور شد فرانسه یکی از کشورهای طرفدار نظام سرمایه داری است و این امر موجب شده مردم این کشور دیگر تاب و تحمل سیاست های نادرست و یکجانبه را نداشته باشند.











مسعود گودرزی


اوضاع اقتصادی مردم فرانسه به دلیل سیاست های نادرست نظام سرمایه داری رو به وخامت است



این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در واقع بر افزایش قیمت سوخت اولین بهانه برای خیزش جلیقه‌زردها بود اما در ادامه مشاهده شد که اوضاع اقتصادی مردم به دلیل سیاست های نادرست نظام سرمایه داری رو به وخامت است و اعتراضات مردمی ریشه دارتر شده است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه متاسفانه بسیاری از معترضان به دلیل استفاده از سلاح های ممنوعه و همچنین برخورد بسیار شدید پلیس فرانسه دچار نقض عضو و صدمه جسمی شده اند، خاطرنشان کرد: مراکز مدافع حقوق بشر باید پاسخ دهند آیا دستیابی به عدالت و مبارزه با نظام سرمایه داری پاسخش قطع و نقص عضو است؟.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، جنبش اعتراضی به اوضاع اقتصادی فرانسه و سیاست‌های دولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری این کشور موسوم به جلیقه‌زردها در سی و سومین شنبه سیاه تجمع کردند.



معترضین (جلیقه زردها) با انتخاب روزهای شنبه و نامگذاری آن با عنوان «شنبه سیاه» اعتراضات خود را در هر هفته پیگیری می کنند.



جنبش اعتراضی جلیقه زردهای فرانسه از ۱۷ ماه نوامبر سال گذشته میلادی و در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر افزایش قیمت سوخت و کاهش مالیات ثروتمندان آغاز شد ولی به مرور مطالبات آنها رو به افزایش گذاشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 283668
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار