خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/28 - 10:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
متفکرآزاد با اشاره به لزوم اجرای کامل قانون مجلس:

تخصیص اعتبار یک میلیارد دلاری به واردات خودرو گام موثری برای تعدیل قیمت در بازار

عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر لزوم اجرای کامل قوانین گفت: تصمیم اخیر بانک مرکزی مبنی بر تخصیص یک میلیارد دلار به واردات خودرو قدم اجرایی خوبی برای این اتفاق است.

روح الله متفکر آزاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص تخصیص اعتبار به واردات خودرو و اجرای قانون ساماندهی صنعت خودرو، گفت: موضوع خودرو از موضوعات بسیار جدی در کشور و مبتلا به مردم است و مردم طالب خودرو با کیفیت، با قیمت مقرون به صرفه و اقتصادی هستند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی ادامه داد: البته حمایت از تولید داخل باید هدفمند باشد تا با به تولید با کیفیت و با قیمت مناسب منتهی شوسد بر این اساس  کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم و نمایندگان این دوره در صحن علنی با این تحلیل که خودروسازان داخلی با تلنگر تکان می‌خورند موافق بودند و بر این اساس قانون گذاری کردند. مصوبه واردات خودرو از مصوبات ارزشمند و شجاعانه مجلس یازدهم بود.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم اخیر بانک مرکزی مبنی بر تخصیص یک میلیارد دلار به واردات خودرو قدم اجرایی خوبی برای این اتفاق است و امیدواریم هرچه سریع تر اجرایی شود، عنوان کرد: با ورادات خودرو بازار تهیج و خودروساز داخلی برای تولید خودرو با کیفیت، کاهش نرخ و امکان پذیر کردن خرید خودرو با قمیت های مقرون به صرفه برای مردم تشویق می‌شوند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: البته مسیر واردات خودرو چالش های دارد اما توقع داریم این موضوع اجرای قانون سرعت بیشتری پیدا کند تا کام مردم سریع‌تر شیرین شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 383530
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی

آخرین اخبار