خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/07/29 - 08:43
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
علیرضابیگی با اشاره به دور جدید تحریم های آمریکا مطرح کرد:

تحریم سیاست همیشگی واشنگتن می‌ماند / تقویم برخی آقایان درباره سابقه تاریخ تحریم چند برگ کم دارد!

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: تحریم سیاست همیشگی واشنگتن می ماند و تصور بسیار نابجایی است که عده ای در داخل تصور می کنند با مذاکره می توانند تحریم ها را تغییر دهند.

 احمد علیرضا بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره تحریم های جدید آمریکا گفت: در شرایطی که بسیاری تصور می کردند با اجرای سند توافق هسته ای و اعتماد به وعده های دولت پیشین آمریکا تحریم های مختلف از جمله تحریم های تسلیحاتی ایران رفع می شود، آمریکا در همین ایام زمانی تحریم های جدیدی را نیز علیه ایران اعلام کرد.



نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو تاکید کرد: تحریم سیاست همیشگی واشنگتن می ماند و تصور بسیار نابجایی است که عده ای در داخل تصور می کنند با مذاکره می توانند این تحریم ها و این رویه ثابت را تغییر دهند.



وی ادامه داد: به نظر می رسد تقویم برخی آقایان درباره تحریم ها چند برگ کم دارد چرا که گویی صفحات گمشده تقویم هایشان تجربیات را در قبال آمریکا در خود داشته و این گروه نمی خواهند یا نمی توانند به یاد بیاوردند که آمریکا در طی 4 دهه گذشته با ملت ما چه کرده است.



علیرضا بیگی با بیان این که راهی جز مقاومت و تمرکز بر توان داخلی وجود ندارد، افزود: بارها از سوراخ مذاکره گزیده شده ایم اما باز هم برخی آقایان تصور می کنند با امتیاز دهی به امریکا و مذاکره می توانند فشار تحریم ها را کم کنند در حالی که مقوله تحریم ایران برای آمریکا ربطی به دولت های دموکرات و جمهوری خواه ندارد و رویه ای دائمی و ثابت است.



وی خاطرنشان کرد: تحریم های جدید آمریکا و این که ایران و القاعده را در کنار هم قرار می دهند نشان می دهد تا چه اندازه رفتارهای کاخ سفید و نهادهای اصلی در آمریکا همچون وزارت خزانه داری نمایشی و سیاسی است.



عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان این که چگونه می توان صحبت از مذاکره با دولت تروریست دونالد ترامپ کرد، گفت: آنچه مقام معظم رهبری در خصوص انتقام خون سردار سلیمانی فرمودند باید سرلوحه هر برنامه و راهبردی توسط مسئولان سیاست خارجی کشور باشد.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وزارت خزانه داری آمریکا روز گذشته - دوشنبه 28 مهر- از اعلام تحریم‌های جدید علیه ۳ شخص و ۷ نهاد به اتهام ارتباط با جمهوری اسلامی ایران خبر داد. وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای "اریک چن" و "دنیل وای. هی" را به دلیل ارتباط‌شان با شرکت "هولدینگ ریچ" و "احمد لقمان طالب" را به اتهام ارتباط با القاعده در لیست تحریم‌های دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار داد. این وزارت همچنین شرکت‌های کشتیرانی دیلایت، گراسیوس، نوبل، خطوط ریچ هنگ کنگ، سوپریم و همچنین نهادهای ریچ هولدینگ و طالب و فرزندان را نیز تحریم کرده است.

  • کد خبر : 306574
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار