خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/10/02 - 15:28
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
گودرزی:

تحرکات گروه های تروریستی به منظور ناامن جلوه دادن کشورها بدون حضور آمریکا است

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست داخلی مجلس می گوید:گروه های تروریستی از ساختارهای شکننده امنیتی و دولت‌های مستقل ناتوان در ایجاد امنیت استفاده و حضورشان را تقویت می کنند.

مسعود گودرزی درگفت وگو باخبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به خطر تهدید و بازگشت القاعده و تحرکات گروه های تروریستی در اروپا،گفت:با توجه به بحران های منطقه ای بهترین فرصت هاست،برای یکسری از گروه‌های تروریستی مانند القاعده که اینها در منطقه وضعیت خودشان را پیدا کنند.  



وی افزود:گروه های تروریستی از ساختارهای شکننده امنیتی و خصوصاً دولت‌های مستقل ناتوان در ایجاد امنیت استفاده می کنند و حضور خودشان را تقویت می کنند.



بیشتربخوانید:





تروریست متناسب با شرایط خودش را مجهز به ابزارهای جدید می کند



عضو فراکسیون امید درمجلس با بیان اینکه گروه‌های تروریستی متناسب با وضعیت و شرایط خودشان را مجهز به ابزارها و تجهیزات جدید می کنند،مطرح کرد:ابزارهایی که گروه های تروریستی داشته و با آنها تهدیدزایی می‌کردند،شناسایی شده است در برابر آن تهدیدها هم اقدامات لازم و خنثی‌سازی دیده شده است و این امر طبیعی است که با رویکردهای جدیدی وارد شوند.



نماینده مردم ممسنی و رستم درمجلس با بیان اینکه برای اثرگذاری در سیاست قطعا پشتیبانی‌های مالی از گروه های تروریستیمی‌شود،مطرح کرد:گروه های تروریستی چون القاعده به نوعی با سازمان یافتگی که عموما در کل منطقه اروپا دارند و خصوصا آسیا و بخشی از آفریقا،حمایت‌هایی از ناحیه بعضی از نهادها می شوند.



این نماینده مردم در مجلس دهم معتقد است که یعنی هم گروه‌های تروریستی از این خلاها استفاده می کنند هم با توجه به تجربیاتی که دولت ها دارند و جلوگیری می کنند از ترفند های آنها،گروهک های تروریستی مانند القاعده و داعش به سمت تکنولوژی های جدیدتر می روند و ارتباطاتشان گسترده شده است.



گروههای تروریستی تمنای حضور آمریکا با هزینه کشورهای منطقه در منطقه را می کنند



گودرزی بابیان اینکه ارتباط گروه های تروریستی با نهادها و کشورهایی که به دنبال استفاده ابزاری از این گروه‌ها هستند به آنها کمک می کنند،گسترده شده است:مثلاً کشورهایی مانند آمریکا هدفشان از این کار این است که بتوانند دامنه ناامنی را درمنطقه و در دنیا گسترده تر کنند و اعلام کنند که دنیا بدون حضور آمریکا ناامن است.



عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، تاکید کرد:القاعده هم در اروپا و هم در منطقه دارند تحرکاتی می کنند و می خواهند اعلام کنند که القاعده می تواند اثبات کند که کشورهای منطقه  زمانی که آمریکا بود می توانست جلوی آنها را بگیرد و با خروج آمریکا این ناامنی‌ها برگشته است و تمنای حضور آمریکا با هزینه کشورهای منطقه در منطقه را می کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 269748
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار