خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/09 - 11:28
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
فرشادان در دیدار نایب رییس مجلس نمایندگان لهستان:

تجار و بازرگانان ایران و لهستان از فرصت‌های همکاری به نحو بهینه استفاده کنند

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و لهستان در دیدار با نایب رییس مجلس نمایندگان لهستان، گفت: تجار و بازرگانان دو طرف با توجه به تسهیلاتی که در روابط صورت گرفته، بیشتر با ظرفیت های یکدیگر آشنا شده و از این فرصت به نحو بهینه استفاده کنند.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت، سیدمهدی فرشادان رییس گروه دوستی جمهوری ‌‌‌اسلامی ایران و لهستان که بنا به دعوت رسمی همتای خود به ورشو سفر کرده است با ریشارد ترلتسکی نایب رییس مجلس نمایندگان لهستان دیدار و گفتگو کرد.



فرشادان در این دیدار بر نقش مهم مجالس در توسعه همکاری های دوستانه فیمابین اشاره کرد و گفت: با توجه به نقش قانونگذاری و نظارتی مجالس، همکاری گروه های دوستی پارلمانی و گفتگوهای حضوری نمایندگان دو پارلمان، نقش بسزایی در ریل گذاری مناسبات و اجرای تعهدات دو طرف خواهد داشت.



رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری ‌‌‌اسلامی ایران و لهستان در ادامه گفت: بعد از سفر وزیر امور خارجه لهستان به تهران، شاهد تحرکات خوبی در روابط فیمابین بودیم. امیدواریم تجار و بازرگانان دو طرف با توجه به تسهیلاتی که در روابط صورت گرفته، بیشتر با ظرفیت های یکدیگر آشنا شده و از این فرصت به نحو بهینه استفاده کنند.



وی همچنین افزود: مجلس شورای اسلامی آمادگی هرگونه حمایت از روابط دو کشور را در زمینه های مختلف از جمله انرژی های فسیلی و پاک، صنایع، کشاورزی، معادن و آکادمیک دارد. انتظار است که پارلمان لهستان نیز در این زمینه فعال و پویا باشد.



فرشادان در پایان از دولت و ملت لهستان برای اهدای حدود ۲ میلیون دوز واکسن کرونا توسط لهستان به کشورمان در زمان اوج همه گیری، قدردانی کرد.



ترلتسکی: ضرورت افزایش سطح مبادلات اقتصادی ایران و لهستان



ریشارد ترلتسکی نایب رئیس مجلس نمایندگان لهستان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط دو پارلمان گفت: برای مجلس نمایندگان لهستان، روابط پارلمانی در قالب همکاری های بین المللی بسیار مهم است زیرا روابط دولت ها در قالب های سخت و مبتنی بر پروتکل های دست و پاگیر صورت می‌گیرد اما نمایندگان مجالس می‌توانند با صراحت بیشتری با هم گفتگو و تبادل نظر کنند.



وی افزود: روابط مجالس لهستان و ایران همواره حسنه بوده و هست. هر چند بخاطر شیوع کرونا مراوداتمان مقداری کمرنگ شد ولی موجب خرسندی است که بلافاصله گروه های دوستی پارلمانی لهستان و ایران برای بازگشت به وضع سابق پیشقدم شدند.



نایب رییس مجلس نمایندگان لهستان در ادامه با اشاره به تاریخ روابط دو کشور گفت: از ایران بخاطر پذیرش پناهندگان لهستانی در زمان جنگ جهانی دوم تشکر می کنیم. ضمن احترام به این پیشینه مثبت، اکنون با توجه به حجم پایین روابط تجاری و اقتصادی دو طرف، باید به آینده و افزایش سطح مبادلات اقتصادی ایران و لهستان فکر کنیم.



وی در پایان گفت: مشکلات داخلی زیادی بعلت جنگ روسیه و اوکراین برای ما ایجاد شده است از جمله پناهجویان زیادی که از اوکراین به کشور ما وارد شدند ولی این موضوع موجب نشده است که ما از توسعه روابط با کشورهای دوست مانند ایران غافل باشیم.



شایان ذکر است آقایان بهزاد رحیمی، سیدمرتضی خاتمی و علیرضا پاک فطرت از دیگر اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و لهستان در این سفر فرشادان را همراهی می کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 344973
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار