خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/10 - 11:39
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : صحن
شریعتی در نطق میان دستور:

تاکید بر ساماندهی حقوق و مزایای کارگران/ معدن سرب و روی کوهبنان تعیین تکلیف شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان بر ساماندهی حقوق و مزایای کارگران تاکید کرد و گفت: دولت از نگرانی کارگران باید بکاهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عفت شریعتی کوهبنانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 10 آذرماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور به فرمایشی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: ما از حاشیه‌های بی‌خاصیت و فرعیاتی که تاثیری در زندگی معنوی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و دیانتیمان ندارد باید پرهیز کنیم.



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شوراتی اسلامی به مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه، خود، اظهار کرد: راه کوهبنان و زرند قبل از انقلاب برای خودروهای باری بوده و از سال 1392 مسئولین برای حل مشکل و ترافیک این جاده تصمیم به احداث جاده جدید زرند و کوهبنان گرفتند که مسیر قابل توجهی راه کوتاه می‌کند. حدود 30 کیلومتر این مسیر کوتاه تر می‌شود اما متاسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفت و ما شاهد خسارت‌های سنگین مالی و جانی برای مردم منطقه هستیم لذا مسئولان مربوطه باید برای تکمیل این راه حیاتی و سرنوشت ساز اقدامات لازم را انجام دهند.



نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی افزود:  معدن سرب و روی کوهبنان، امید جوانان منطقه است و نزدیک به دو سال است که در کش و قوس مزایده بی سرانجام مانده است، وزیر صمت باید عملیاتی شدن این مهم را در دستور کار خود قرار دهد و نسبت به تقویت برنامه های اقتصادی تمام منطقه و کشور عنایت بفرماید.



شریعتی کوهبنانی در ادامه یادآور شد: ساماندهی حقوق و مزایای کارگران نکته مهم دیگر است که اقدام سریع و فوری را می‌طلبد. دولت از نگرانی کارگران باید بکاهد، از کارگران عزیز و زحمتکش تشکر دارم که در جهت افزایش تولید و استخراج از معادن علی رغم سختی‌ها و مشقت های فراوان تلاش می‌کنند و  موجب رونق تولید هستند.



وی همچنین اظهار کرد: توجه به مشکلات بی آبی و خشکسالی‌های اخیر زرند و کوهبنان مسئله مهم دیگر است، مردم از کم آبی و بی آبی رنج می‌برند و نیاز به آبرسانی شرب ثابت دارند لذا از دولت و وزیر محترم نیرو و سایر مسئولان مربوطه تقاضا می کنم نسبت به تکمیل پروژه آبرسانی زرند و کوهبنان اقدام نمایند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه خطاب به وزیر کشاورزی، گفت: وزیر مربوطه نسبت به فروش محصولات کشاورزی اعم از پسته و زعفران و غیره اقدام فوری به عمل آورد تا کشاورزان مظلوم بیش از این متضرر نشوند.



شریعتی کوهبنانی در ادامه به مسئله مهم موسسات قرآنی و تبلیغی اشاره کرد و گفت: این موسسات نیاز به حمایت همه جانبه دارند، وزارت آموزش و پرورش  باید نسبت به ساماندهی و جذب معلمان قرآنی منطقه زرند و کوهبنان که بعضا از آزمون جا مانده‌اند، اقدام لازم را بفرماید تا درخواست‌های به حق معلمان جامعه ولایی کشورمان هر چه زودتر محقق شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 332524
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار