خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/20 - 11:56
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : صحن
مظلومی در نطق میان دستور:

بیکاری جوانان از یک مقوله اجتماعی و معیشتی فراتر رفته است

نماینده مردم بهبهان در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: بیکاری جوانان از یک مقوله اجتماعی و معیشتی فراتر رفته و حوزه امنیت را درگیر خود کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  محمدطلا مظلومی آبزرگه در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: با تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا (س ) و روز زن و مادر و سلام به پیشگاه حضرت مهدی موعود( عج) و روح تابناک بزرگ معمار انقلاب حضرت امام خمینی (ره ) و استغاثه از درگاه خداوند سبحان برای طول عمر با عزت مقام معظم رهبری و محکوم نمودن اهانت نشریه فرانسوی به مقدسات و مرجعیت و گرامی داشت یاد و خاطره همه شهیدان به ویژه سردار جبهه مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای شیمیایی گردان فتح بهبهان در عملیات کربلای ۵، که چنین روزی با گاز خردل از نفس افتادند تا ما از نفس نیافتیم ، بر خاک افتاد دادند، تا ما به خاک نیفتیم؛ نماندند تا بمیرند ،عاشقانه پر کشیدند تا جاوید بمانند و آرزوی شفای کامل برای مصدومین همیشه استوار این حادثه و درخواست از متولیان امر برای رسیدگی و معالجه این عزیزان.

وی تاکید کرد: سلام به مردم ایران زمین، خاصه غیرتمندان حوزه انتخابیه و شما نمایندگان محترم. این نطق دغدغه مردمی است که بر عهد و پیمان خود با امامین انقلاب ثابت قدم مانده اند. ایران صرفاً یک جغرافیا و سرزمین نیست، تمدنی است کهن که ریشه در باورهای دینی مردم دارد.



وی ادامه داد: اگر گزندی به ایران و رهبر عزیزتر از جانمان وارد شود، جان خود را برای اعتلای آنها بر طبق اخلاص خواهیم گذاشت.



وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور از نظر معیشت روزهای سختی بر مردم گذشت، علیرغم محاسبه دشمن در اغتشاشات،مردم نه تنها با معاندان نظام همراهی نکردند، بلکه دست رد به سینه آنها زدند و همه اقشار و خصوصاً بانوان نشان دادند که پیاده‌نظام جریانی جز رهبری نیستند، با اذعان و تلاش بی وقفه جنابعالی برای حل مشکلات، اما بیکاری جوانان از یک مقوله اجتماعی و معیشتی فراتر رفته و حوزه امنیت را درگیر خود کرده است.



این نماینده مجلس بیان کرد: به واقع راهکار این مسئله، اراده ملی و برنامه راهبردی است. مردم از سر بی پناهی به شما پناه آوردند و ما هم مفتخر به همراهی با شما. ولی مردم از دولتمردان عمل انقلابی و بن بست شکنی را انتظار دارد، دولت باید با شفاف‌سازی در بازار سرمایه اعم از ارز، طلا ،مسکن و کالا ، با یک برنامه مدون و زمانبندی به مردم پاسخ دهد، تا دیوارهای بی اعتمادی بین مردم و مسئولین فروریزد.



وی تاکید کرد: خوزستان با داشتن بیشترین نقش در اقتصاد، دارای نرخ بالای بیکاری است. دو مقوله ذهن مردم حوزه انتخابیه بنده را به خود معطوف کرده است؛ یکی ثروت های فراوان خدادادی و دیگری فقر و بیکاری است که این دو با هم ناسازگار هستند.



مظلومی تاکید کرد: جوانان بیکار حوزه انتخابیه ، حق مسلم به رسمیت شناخته شده خود را می خواهند نه بیشتر. نمایندگان مردم خوزستان از عدم تأمین اعتبار فاز دوم طرح ۵۵۰ هکتاری مقام معظم رهبری و عدم پرداخت تسهیلات تکلیفی تبصره های ۱۶ و ۱۸ گلایه‌مند هستند. با تشکر از وزیر محترم کشور در ارزیابی عملکردی استانداران، ارتقاء درجه شهرداری بهبهان و فرمانداری بهبهان به فرمانداری ویژه و دهستانهای دودانگه ، کردستان و اجرای طرح جامع دهیاری ها و استخدام دهیاران ،حداقل مطالبه مردم حوزه انتخابی است.



وی خطاب به وزیر راه گفت: وزیر راه و شهرسازی آیا صدای مظلومیت صدها خانواده کم بضاعت پلاکهای ۵۶- ۵۶و ۵۶- ۵۹ بهبهان را شنیده‌اید؟ طرح جامع شهرهای آغاجاری ، سردشت ، کشان ، منصوریه ،سال‌ها مسکوت مانده است پیشرفت روند راه‌های مواصلاتی بهبهان - رامهرمز و بهبهان -خیر آباد و آغاجاری - بهبهان ، بهبهان - زیدون و فرودگاه بهبهان کند و وعده دولت برای نهضت ملی مسکن راکد که اراده وزیر جوان و انقلابی را می‌طلبد.



وی تاکید کرد: وزیر محترم آموزش و پرورش رتبه بندی کامل معلمان و توجه به حقوق سرایه داران مطالبه ای مغفول مانده است. وزیر محترم میراث از وعده جنابعالی برای حل مشکل مردم قدمگاه امام رضا، آب درمانی و معدن کارخانه سیمان یک سال گذشت اما پاسخی دریافت نشد. وزیر محترم اقتصاد پرداخت مرحله دوم حق آلایندگی خوزستان و اختصاص حداقل ۳ درصد ارزش افزوده پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس به حوزه انتخابیه و بهره مندی مردم منصوریه و‌کشان از ارزش افزوده کارخانه سیمان و شرکت پالایش گاز بیدبلند، گره گشای مشکلات مردم آن دیار است. وزیر محترم کشاورزی برای خط اعتباری خرید ماشین آلات کشاورزی و رفع تداخل زمین های کشاورزی با منابع طبیعی و کشتارگاه صنعتی بهبهان باید چاره ای اندیشید.



این نماینده مجلس ادامه داد: وزیر محترم نفت، با تشکر از کلیه اقدامات، تسریع در صدور مجوزات مربوط به پترو پتروپالایش آغاجاری و پالایشگاه زیدون را خواستارم. وزیر محترم نیرو با تشکر از اقدامات ، تکمیل فاضلاب بهبهان، پروژه آبرسانی کوثر، خط انتقال و شبکه توزیع آب آغاجاری و سد خیرآباد، آبرسانی به بخش های مرکزی اعم از زیدون و کشان و منصوریه، قبل از شروع تنش آبی، تعیین تکلیف فاز دوم نیروگاه بهبهان و تعدیل آب بهای کشاورزی را خواستارم. قوه محترم قضایی یک سال از تصادف زنجیره ای بهبهان گذشت اما پرونده تعیین تکلیف نگردید./



پایان پیام




 
  • کد خبر : 355153
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار