خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/31 - 11:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
نقدعلی در نامه ای به رئیس دستگاه قضا:

برگزاری آزمون مجدد، برای پذیرفته‌شدگان سردفتری، خلاف قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار است/ ضرورت تجدیدنظر در این موضوع

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی مجلس در نامه ای به رئیس دستگاه قضا تاکید کرد که کانون وکلا به استناد آئین نامه سابقی که قبل از قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار تصویب شده برگزاری دوره علمی ۲ ماهه و آزمون پایانی آن را ملاک علمی قرارداده که در تعارض فاحش با قانون است و هرگونه اشتراط علمی غیر از ۷۰٪ نمره تراز مخالف قانون مذکور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ متن نامه محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر و عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خطاب به رئیس قوه قضائیه در مورد آزمون علمی مجدد از داوطلبان آزمون سردفتری به شرح زیر است:



ریاست محترم قوه قضائیه حضرت حجت الاسلام و المسلمین اژه ای



با سلام و احترام



متعاقب تصویب قانون تسهیل مجوزات کسب و کار و درپی آن ایراد ابهامی که توسط فعالان عرصه وکالت اتفاق افتاد و استفساریه ای که در مجلس مطرح شد و حسم ماده اشکال نمود و آوردن ۷۰٪ نمره تراز که از سوی داوطلبان عرصه وکالت، سردفتری، دفتر خدمات قضایی، کارشناسی را ملاک علمی صدور مجوز قرار داد.



لکن از آن زمان تاکنون ملاک علمی فوق از طرق مختلف با اشکال مواجه شده به گونه ای که عملا  آزمون علمی بی فایده و یا کم فایده شده است که ذیلا به ۲ مورد اشاره می شود:



۱. همان گونه که در مکاتبه مستقل بیان کرده ام کانون وکلا به استناد آئین نامه سابقی که قبل از قانون تسهیل تصویب شده برگزاری دوره علمی ۲ ماهه و آزمون پایانی آن را ملاک علمی قرارداده که در تعارض فاحش با قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بوده و هرگونه اشتراط علمی غیر از ۷۰٪ نمره تراز مخالف قانون مذکور است.



۲. اخیرا دستورالعمل یا بخشنامه ای که به نام حضرتعالی در سایت اختبار منتشر شده است باز هم به عنوانی به نام اختبار علمی برای داوطلبان سردفتری مطرح شده که مجددا در تضاد با قانون فوق است.



مستدعی است نسبت به دستورالعمل اخیرالذکر و آئین نامه کانون وکلا که هردو با امضای حضرتعالی است، دستور لازم را برای تجدید نظر صادر فرمایید./



پایان پیام

  • کد خبر : 363815
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار